Incertitudine, dar speranțe

Piața de transport marfă pare să se relanseze, pe acest final de an, și nu puține sunt firmele care afirmă că vor reuși să acopere aproape integral pierderile provocate în perioada de blocaj.

Practic, începând cu luna septembrie, s-a putut simți o puternică dorință a multor companii de „a salva” anul 2020. Piața a dat semne puternice de redresare și transportatorii și-au găsit natural locul, în condițiile în care solicitările venite din partea clienților au crescut.

O problemă rămâne – imposibilitatea unor angajamente pe termen lung. Și, într-un fel, este firesc să fie așa, în condițiile în care umbra blocajului impus de răspândirea prea accelerată a bolii plutește permanent în aer.

Aspectul este oglindit și prin amâna rea multor investiții, pe care companiile de transport le aveau în vedere, în acest an. Și aici intră, parțial, și înnoirea sau creșterea flotei. De altfel, 2020 pare să fie un an bun pentru vehiculele rulate și este de așteptat ca, cel puțin, prima parte a anului viitor să aibă același trend. Este nevoie de transport, dar un camion nou are nevoie de un anumit rulaj, pentru a reprezenta o investiție rentabilă, iar astăzi avem prea puține garanții, în acest sens.

Un aspect bun a reieșit în această perioadă – capacitatea operatorilor de transport români de a se reinventa. Și pentru mulți nu a fost vorba doar de adaptare pentru supraviețuire, ci au dezvoltat lucruri noi, au accesat seg mente noi de piață, au implementat noi moduri de lucru, au îmbunătățit soluțiile IT pe care le utilizau… În concluzie, au generat business nou, care deschide oportunități pentru dezvoltarea viitoare. Dacă, la începutul pandemiei, am văzut descurajare și, uneori, abandon, în partea a doua a anului se pare că majoritatea nu mai vrea (sau nu mai poate) să aștepte și caută soluții pentru a ține activitatea în mișcare.

RTCY 2020, o ediție online

Cea de-a 11-a ediție a concursului Romanian Transport Company of the Year a trecut, de asemenea, prin momente de cumpănă. Evenimentele deja tradiționale pe care ZIUA CARGO le realizează pe parcursul fiecărui an pentru piața de transport și logistică nu au mai putut avea loc, în actualul context. Bineînțeles, nici Gala de premiere pentru concurs nu face excepție.

În plus, au mai apărut câteva întrebări importante. Poți organiza un concurs în care să apreciezi măsurile manageriale și, implicit, performanțele unor firme, în condițiile în care piața suferă într-o măsură atât de mare? Răspunsul a venit tot din piață și nu au fost puțini cei care ne-au încurajat să nu oprim această tradiție. „Mai ales într-o asemenea situație, avem nevoie de exemple pozitive” – au spus aceștia.

Cel de-al doilea aspect presant este legat efectiv de logistica evenimentului – vizitarea candidaților pentru realizarea prezentărilor, întâlnirea cu juriul și, bineînțeles, Gala de premiere. Se pot transpune toate astfel încât să respecte recomandările pentru combaterea pandemiei? Practic, se poate face totul online, păstrând utilitatea consacrată a evenimentelor fizice?

Am decis să ieșim mult în afara zonei de confort și nu doar să transpunem clasicul eveniment într-un format online, ci să creăm ceva nou, spec taculos și cu potențial de a de – veni, în timp, mult mai util.

Show must go on!

ZIUA CARGO Virtual Show prezintă informații utile atât din zona vehicule lor comerciale, cât și din cea legislativă și de afaceri, într-un format spectaculos, în care calitatea filmelor și interviurile interesante se vor succeda, pe perioada a trei zile, într-un program live dinamic și accesibil tuturor.

„Standurile” importatorilor de vehicule comerciale au fost realizate special pentru piața din România, teme de actualitate vor fi dezbătute în cadrul rubricii, deja consacrate, Dialogurile ZIUA CARGO, Gala de premiere va anunța, într-un format dinamic, câștigătorii de anul acesta ai concursului RTCY și, bineînțeles, nu va lipsi nici conferința online. Și, pentru că evenimentele ZIUA CARGO înseamnă posibilitatea de a afla lucruri interesante, dar totodată creează și premisele dezvoltării unor noi relații de afaceri, pe durata celor trei zile va funcționa aplicația smart, care oferă posibilitatea participanților înscriși de a se contacta între ei. Astfel, cererea și oferta de transport se vor întâlni din nou, exclusiv online, de această dată.

În speranța că veți aprecia „spectacolul” și, mai ales, utilitatea acestui proiect, vă invităm să vă înregistrați și să urmăriți programul, păstrând siguranța propriilor birouri sau case, accesând adresa ziuacargo.ro

Vizionare utilă!

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.