PREMIERĂ MONDIALĂ VOLVO TRUCKS: Începe livrarea camioanelor electrice cu oțel produs fără resurse fosile

Volvo Trucks este primul producător de camioane din lume care a început să folosească pe camioanele sale oțel produs fără resurse fosile. Primele camioane electrice cu oțel fără resurse fosile sunt, acum, livrate clienților.

Volvo Trucks a început, în luna septembrie a acestui an, producția de serie a camioanelor sale electrice de categorie grea, de 44 de tone, fiind primul producător global de camioane care reușește acest lucru. Unele dintre camioanele electrice vor fi, de asemenea, primele din lume care vor fi produse cu oțel fabricat fără resurse fosile.

„Călătoria noastră către un nivel net de zero emisii presupune atât să avem camioane independente de combustibilii fosili în utilizare, cât și să înlocuim, în timp, materialele folosite pentru camioanele noastre cu alternative produse fără resurse fosile și cu materiale reciclate,” spune Jessica Sandström, senior vicepreședinte pentru Managementul de Produs la Volvo Trucks.

Oțelul este produs fără resurse fosile de către fabricantul suedez de oțel SSAB, utilizând o tehnologie complet nouă, cu electricitate independentă de combustibili fosili și cu hidrogen. Rezultatul este un impact climatic semnificativ redus și un important pas către un lanț valoric cu un nivel net de zero emisii. Printre clienții care vor avea oțel produs fără resurse fosile pe camioanele lor, se numără Amazon și DFDS, iar dintre companiile de transport – Simon Loos, Unilever.

Volvo Group colaborează cu  în domeniul oțelului produs fără resurse fosile din 2021. Primul vehicul, o remorcă basculabilă produsă din astfel de oțel, a fost dezvăluit, în premieră, în octombrie 2021. Acest tip de oțel va fi o completare importantă a oțelului reciclat și a celui produs tradițional utilizate pe camioanele Volvo.

Prima tranșă de oțel produsă cu ajutorul hidrogenului este utilizată pentru ramele de șasiu ale camioanelor electrice, coloana vertebrală a camionului, pe care sunt montate toate celelalte componente principale. Pe măsură ce disponibilitatea acestui tip de oțel va creștet, acesta va fi introdus și la nivelul altor componente ale camioanelor.

Parteneriate pentru mediu

„La Amazon, suntem pe cale de a ne face toate operațiunile să aibă zero emisii de carbon, până în 2040. Avem nevoie de parteneri ca Volvo, pentru a face posibilă această transformare,” spune Andreas Marschner, vicepreședinte pentru Servicii de Transport în Europa, la Amazon.

Amazon a comandat, recent, 20 de camioane electrice Volvo Trucks. Pentru Amazon, camioanele vor juca un rol cheie în inițiativele de electrificare de-a lungul lanțului său de transport. Cele 20 de unități Volvo FH Electric vor parcurge peste un milion de kilometri anual, alimentate cu energie electrică în loc de motorină.

„DFDS s-a angajat să realizeze tranziția verde și să ofere soluții de transport și de logistică mai ecologice. Fiecare pas în această tranziție a logisticii ne aduce mai aproape de o societate fără emisii de carbon și, în acest sens, suntem fericiți să aflăm că unele dintre noile noastre camioane electrice care vor fi livrate în curând sunt produse cu oțel fabricat fără resurse fosile,” spune Niklas Andersson, EVP al Diviziei Logistice DFDS.

Producție flexibilă și eficientă

Producția de serie a celor mai grele camioane Volvo a început în fabrica Tuve, de la Göteborg, Suedia, și va urma, anul viitor, fabrica din Gent, Belgia. Volvo produce camioanele electrice pe aceeași linie ca și camioanele convenționale, ceea ce conferă o mai mare flexibilitate producției și câștiguri de eficiență. Bateriile sunt furnizate de către noua fabrică de asamblare baterii din Gent.

Două sau trei motoare electrice, combinate cu o cutie de viteze I-Shift, adaptată pentru electromobilitate, asigură o experiență de conducere lină și puternică. Puterea masivă, de până la 490 kW/666 CP, este gestionată de un sistem unic de control al tracțiunii, dezvoltat, de asemenea, pentru performanțe înalte pe suprafețe alunecoase. Diferite moduri de conducere sunt disponibile pentru a obține performanța dorită, confortul și nivelurile de utilizare a energiei. Pachetele de șase baterii produc până la 540 kWh, asigurând o autonomie suficientă pentru multe misiuni regionale de transport.

Versiunile electrice ale celei mai importante game de produse – modelele de gamă grea Volvo FH, Volvo FM și Volvo FMX  – vor juca un rol vital în atingerea obiectivului global Volvo ca, în 2030, 50% din numărul total de camioane noi Volvo vândute să fie electrice, pe baterii sau celule de combustibil. Aceste camioane grele electrice pot opera cu o masă totală de 44 t și cele trei modele menționate reprezintă aproximativ două treimi din vânzările companiei.

Un camion Volvo poate fi reciclat 90%

Astăzi, aproximativ 30% din materialele dintr-un camion Volvo nou provin din materiale reciclate. De asemenea, până la 90% din componentele unui camion pot fi reciclate, la sfârșitul duratei lui de viață. Oțelul produs fără resurse fosile va fi o completare importantă pentru oțelul tradițional și cel reciclat, utilizate pe camioanele Volvo.

Volvo Trucks s-a angajat să respecte prevederile Acordului de la Paris și să obțină un nivel net de zero emisii cu efect de seră în lanțul valoric până cel târziu în 2040.

Date despre Volvo FH Electric

  • Capacitate baterii: 540 kWh
  • Putere maximă: 490 kW putere continuă
  • Autonomia este de până la 300 km, dar Volvo FH Electric poate acoperi până la 500 km într-o zi normală de lucru, dacă este adăugată o încărcare rapidă, de exemplu în timpul pauzei de prânz.

Date despre gama Volvo de camioane electrice

  • Volvo Trucks are o gamă globală de șase modele de camioane integral electrice, proiectată să acopere diferite tipuri de misiuni de transport.
  • Modelele Volvo FH, FM și FMX Electric au GCW de până la 44 t. Vânzările sunt în derulare, în Europa, iar producția de serie a început în septembrie 2022.
  • Producția modelelor Volvo FL și FE Electric, pentru distribuția urbană și manipularea deșeurilor a, a început în Europa deja din 2019.
  • Producția modelului Volvo VNR Electric pentru America de Nord a început în 2020.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.