TRANSPORT LOGISTIC MÜNCHEN: Cerere în creștere, din partea Chinei

4-7 iunie 2019. München. 2.374 de expozanți din 63 de țări. 64.000 de vizitatori din 125 de țări. Subiecte de top: războiul comercial dintre SUA și China, Drumul Mătăsii, lipsa de șoferi și inteligența artificială. Pe scurt… cel mai mare hub logistic multimodal din lume. Iar România a fost prezentă.

Evenimentul s-a desfășurat în zece hale, cărora li s-a adăugat o zonă în aer liber, spațiul total de expunere fiind de 125.000 de metri pătrați. Primele zece țări, după Germania, au fost: Olanda, Italia, Belgia, Franța, Polonia, China, Austria, Spania, Marea Britanie și Republica Cehă

Despre un târg de referință, la nivel mondial, pentru transport și logistică, ne-a transmis informații direct de la fața locului echipa Atlas Express & Logistic, una dintre puținele companii autohtone care au participat cu stand propriu în cadrul expoziției. „Am fost singura companie de transport expres din România care a avut stand, și cred că printre foarte puținele firme românești de transport cu stand propriu”, a afirmat Iulia Hribal, directorul general Atlas Express & Logistic, precizând că investițiile companiei în participarea la târg s-au ridicat la 40.000 de euro.

„Foarte interesantă pentru noi, la München, a fost identificarea unei cereri tot mai mari din partea comercianților din țările asiatice, care introduc în Europa cantități importante de mărfuri generale, prin aeroporturile europene, și care își doresc parteneriate cu companii de transport care le pot face distribuția în toată Europa. Acest tip de transport a devenit foarte atractiv pentru noi și vom folosi, în acest sens, relațiile pe care le-am stabilit deja în Germania.”

Transportul expres, o piață care are nevoie de oportunități

Cererea în creștere provenind din zona asiatică trebuie privită în contextul în care piața de transport expres urmărește, în acest moment, la nivel european, o traiectorie liniară, fără să dea niciun semn privind un eventual boom care ar urma. „Trăim o acalmie care nu are de-a face cu transportul expres. Dar, având în vedere că acest tip de transport este direct legat de industria auto, este, cumva, explicabil. Industria auto se află într-o stare de expectativă, fiind direct influențată de măsurile Uniunii Europene cu privire la motoarele diesel și emisiile de hidrocarburi.

Echipa Atlas Express & Logistic de la München a fost formată din 16 persoane, din România, Germania, Spania, Portugalia și Austria

Aceste noi măsuri impuse producătorilor la nivelul UE presează industria către implementarea de soluții privind motoare hibrid sau electrice”, a mai apreciat Iulia Hribal, subliniind că reorientarea producției de autovehicule nu se va face de pe o zi pe alta. Ea a estimat, în acest context, un orizont de timp de un an și jumătate sau doi, până când vor fi făcute modificări la liniile de producție, iar piața reală de expres va reintra în normalitate.

„Consider că, până atunci, piața de servicii de transport se va cerne și multe firme mici se vor închide. Vor rezista cei care își vor putea permite susținerea activității și în aceste condiții”, a continuat directorul general Atlas Express & Logistic.

Pregătiți pentru orice

În acest context, compania își propune, în 2019, să optimizeze mișcarea celor 280 de autovehicule pe care le deține, să își securizeze business-ul, să dea de lucru cât se poate de bine colaboratorilor și să își extindă portofoliul de clienți în afara pieței de automotive. „De asemenea, ne vom concentra pe dezvoltarea relațiilor comerciale cu clienții direcți cu care am reușit să încheiem contracte în ultimele luni. Preconizăm, pentru 2019, o creștere a afacerii de 5-7%”, a menționat Iulia Hribal.

Și, pentru că Pachetul Mobilitate 1 va genera schimbări indiferent de tipul de transport, compania a început să pună la punct o rețea de hub-uri în toată Europa, astfel încât să nu fie afectată de impunerea unui program de condus și odihnă fix pentru șoferii de van-uri. „În acest sens, am stabilit relații de parteneriat foarte bune la Târgul de Transport de la München, inclusiv pentru țările Baltice, Ucraina și Belarus. Dar, pe lângă partea comercială, care este foarte importantă, participarea la Târgul de Transport și Logistică de la München ne-a adus o expunere și o vizibilitate pe perioadă medie și lungă, lucru care conferă o imagine de stabilitate și putere”, a concluzionat directorul general Atlas Express & Logistic.

Un târg în creștere ușoară

„transport logistic și-a confirmat rolul de cel mai mare hub logistic intermodal din lume. Am avut 2.374 de expozanți, în creștere cu 10%, și aproximativ 64.000 de vizitatori, în creștere cu 5%”, a declarat Stefan Rummel, directorul executiv al Messe München.

De-a lungul timpului, târgul a crescut de la o hală, la zece și a devenit din ce în ce mai internațional. 30.000 dintre vizitatorii din 2019 au fost străini. „În 2019, am consemnat o creștere puternică a participării din China, unde numărul de expozanți aproape s-a dublat, cu 30 de expozanți noi, ajungând până la 64”, a precizat Stefan Rummel, menționând că firmele chineze caută, din ce în ce mai mult, parteneri de cooperare în Europa, ca parte a inițiativei rutiere privind Drumul Mătăsii.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.