15 ani pentru International Lazar Company

Exista inca oportunitati

Acceptarea si chiar cautarea de noi provocari, capacitatea de a invata permanent, de a imbunatati activitatea, viteza de reactie, increderea in angajati si fidelizarea acestora intr-un grad ridicat sunt cateva dintre principiile care au stat la baza dezvoltarii uneia dintre cele mai frumoase afaceri 100% romanesti.

15 ani inseamna o varsta importanta pentru o companie romaneasca, iar in aceasta perioada International Lazar Company a cunoscut o dezvoltare impresionanta, devenind una dintre companiile de referinta pentru transportul rutier din tara noastra. „Nivelul la care am ajuns ne permite sa ramanem in continuare o afacere de familie, chiar daca suntem un grup de firme, iar soferii si camioanele au ramas si astazi la fel de importanti ca la inceput. Practic, aceasta afacere depinde in proportie de 60% de soferi“, a declarat Daniela Midvichi, director comercial International Lazar Company.

Un deceniu si jumatate de investitii

Totul a inceput in 1994 cu vanzarea de piese de schimb. „De la prima activitate desfasurata, comercializarea de piese de schimb, am decis sa trecem la transportul rutier, deoarece am considerat ca acest segment ofera bune oportunitati de dezvoltare. Comercializarea pieselor de schimb a reprezentat cea mai eficienta perioada, insa nu putea fi o afacere pe termen lung“, a explicat Daniela Midvichi. International Lazar Company s-a perfectionat rapid si, practic, a inceput sa ofere servicii de transport la o calitate comparabila cu ceea ce se intampla pe pietele Vest-europene, cu mult inainte de anul 2007.

„Am adoptat un mod de lucru european, chiar daca nu am avut in spate corporatii internationale. Dotarea materiala, raspunsul rapid la solicitarile clientilor, procedurile de lucru sunt aspecte care au atins un nivel european inca din 2002 la International Lazar Company. Am invatat de la clientii nostri, dar si de la partenerii nostri. Asocierea cu compania austriaca Hoedlmayr a reprezentat un moment de cotitura, iar joint-venture-ul ce a rezultat functioneaza si astazi foarte bine“, a explicat Daniela Midvichi.

Un moment important l-a constituit achizitia unor intreprinderi ale statului – BAT Bascov, Mecanpetrol Gaesti, Agromec Topoloveni. Acum, aceste investitii isi demonstreaza importanta, reusind sa obtina profit. Este vorba despre firme care au fost preluate cu datorii, ce activeaza in sectoare diferite fata de transporturi.

Sectorul de logistica este un alt domeniu accesat de compania pitesteana. „A fost dezvoltat pentru a completa oferta catre clientii nostri. În prima faza, nu am dispus de propria baza materiala, ci am inchiriat platforme in diferite puncte din tara. În 2007, am pornit investitia de la Bascov, iar astazi suntem proprietarii si utilizatorii acestui depozit. Oricum, inca din 2004, dispuneam de platforme de cross-docking la Bucuresti, Cluj, Bacau, Timisoara, operand in aceste locuri transporturi de distributie, coletaj, consolidare pentru camioane mari. Vom dezvolta, in continuare, partea de logistica, care credem ca are viitor in Romania. Piata nu este inca saturata. Oricum, tot ce dezvoltam noi este exclusiv pentru clientii pe care ii avem“, a precizat Daniela Midvichi.

Apetit pentru produse premium

International Lazar Company nu a ezitat niciodata atunci cand a venit vorba despre implementarea de tehnologii moderne dedicate transporturilor. Aceste achizitii implica si o pregatire permanenta a angajatilor.

„Este vorba despre investitii mari, care se recupereaza mai repede daca tehnologia este utilizata la capacitate maxima. Un camion EURO 5 se conduce altfel decat camioanele de acum 10 ani. Nu toti soferii stiu sa exploateze camionul la adevaratele lui performante. Lucram la pregatirea soferilor pe partea de conducere eco si le-am demonstrat unor soferi cu experienta de 30-40 de ani ca mai au ce invata. De asemenea, le-am aratat dispecerilor ca un sistem precum cel furnizat de Transics poate fi utilizat in mai multe moduri decat GPS si navigator“, a spus directorul comercial International Lazar Company. La fel ca multe alte firme romanesti, International Lazar Company a decis in general sa internalizeze un numar mare de activitati conexe transporturilor. Astfel, compania dispune de propriul service, statie de alimentare, spalatorie auto, scoala pentru soferi etc.

„Criza ne-a obligat la optimizare, iar pentru noi acest lucru a insemnat internalizarea unor activitati. Credem in capacitatea noastra de a optimiza activitatile de care ne ocupam. Avem o structura administrativa suficient de buna si de bogata pentru a putea sustine aceste activitati“, a explicat Daniela Midvichi.

International Lazar Company a avut si continua sa aiba un apetit dezvoltat pentru produse premium. Investitiile sunt realizate pe criterii de performanta ale produselor achizitionate, pretul nefiind, ca in cazul multor altor companii, singurul aspect important. „Domnul Lazar tine la calitate, la performanta si nu face rabat la alocarea resurselor financiare necesare. Oricum, politica noastra este sa lucram cu mai multi furnizori si chiar sa ii schimbam periodic, iar relatia cu acestia este gestionata cu mare grija – sa nu simta ca nu sunt verificati. Asiguram o competitie intre furnizorii nostri, asa cum ni se intampla si noua in transporturi“, a completat Daniela Midvichi.

Politica de achizitionare a produselor premium aduce numeroase avantaje – imagine in fata clientilor si exploatare mai facila pentru angajati care, totodata, se simt mai motivati.

Angajatii – cea mai importanta investitie

International Lazar Company a dezvoltat o politica de personal corecta, iar acesta este un element de baza pentru companie. Talentul patronului a stat la baza creionarii unei culturi organizationale functionale cu un potential ridicat de a motiva angajatii.

„Atata vreme cat firma se dezvolta, te obliga si pe tine ca persoana sa te dezvolti, ai permanent provocari, apar si beneficii materiale si, astfel, putem vorbi de o imbunatatire a vietii atat pe plan profesional cat si personal. Oamenii stiu care sunt limitele de sus si de jos, iar lucrurile se invata prin munca, mai ales ca majoritatea angajatilor a fost formata aici. Sunt putine cazurile cand am angajat oameni din bransa – nu vanam angajatii altor companii. Aceasta politica a fost aplicata atat in ceea ce priveste personalul administrativ, cat si soferii“, a spus directorul comercial International Lazar Company.

Fidelizarea angajatilor si, in special, a echipei manageriale face posibila cresterea numarului de activitati, pastrandu-se caracterul de afacere de familie. „Avem incredere unii in altii, exista si posibilitatea de avansare, dar, mai mult decat atat, noi avem familii in cadrul companiei, avem fini si nasi, domnul Lazar a cununat cativa manageri ai companiei… În plus, deciziile se iau foarte repede aici si datorita faptului ca avem putine nivele ierarhice, iar domnul Lazar este foarte accesibil din punct de vedere al managerilor. Pentru noi, viteza este esentiala“, a explicat Daniela Midvichi.

Logistica se va dezvolta puternic

În ciuda dimensiunilor atinse, International Lazar Company continua sa dezvolte noi activitati cu o energie rar intalnita la marile companii. Printre activitatile prestate se numara si distribuirea de sisteme GPS pentru camioane. De asemenea, compania se ocupa cu repararea semiremorcilor specializate pentru transportul de masini, fiind service autorizat Lohr. Totodata, exista proiecte in curs de desfasurare pentru transport intermodal, pe relatii precum Italia si Germania. Este vorba despre transport de containere si cutii mobile. „Ne vom dezvolta in continuare. Compania are si astazi o mare prospetime, pentru ca sunt numeroase lucruri pe care ne-am propus sa le realizam. Cautam sa dezvoltam o echipa comerciala largita, avand in vedere ca, pana in 2007, nu a fost necesar acest lucru, pentru ca nu aveam nevoie de noi clienti. De asemenea, vom dezvolta o noua facilitate logistica“, a precizat Daniela Midvichi.

Nici aspectele legate de siguranta rutiera nu sunt neglijate, acesta fiind unul dintre capitolele aflate, in permanenta, in atentia conducerii companiei. „Suntem semnatari ai Cartei Europene a Sigurantei Rutiere, initiata de Comunitatea Europeana. Ne-am luat niste angajamente, printre care si aceea de a ne limita viteza maxima a camioanelor la 85 km/h“, a declarat Daniela Midvichi.

Dimensiunea sociala

La dimensiunile pe care le are, compania are si un important impact social. Numai International Lazar Company are peste 500 de angajati, iar impreuna cu celelalte companii din grup depaseste 1.200. Dar asta nu este tot. „În fiecare an, de sarbatori, se organizeaza o petrecere pentru copiii angajatilor. De asemenea, in ultimii ani, sunt distribuite cateva mii de pachete pentru copiii din satele si comunele din zonele Arges, Valcea, unde locuiesc oameni destul de saraci. În plus, domnul Lazar a dotat numeroase scoli din zona. Totodata, sunt nenumarate sponsorizari realizate pentru cazuri umanitare“, a explicat directorul comercial International Lazar Company.

Nici lumea sportului nu a fost neglijata, iar din acest an International Curtea de Arges evolueaza in Liga 1 de fotbal, reprezentand un important castig de imagine pentru firma. „Echipa de fotbal este o pasiune personala a domnului Lazar, care asigura investitiile necesare din fonduri proprii. Astazi, a devenit si o provocare pentru exersarea talentului managerial intr-un domeniu nou“, a completat Daniela Midvichi.

 

Ion Lazar, patron International Lazar Company:

„Dupa 15 ani de activitate, ne gandim la urmatorii 15, in care nu va fi usor sa mentinem ritmul evolutiei de pana azi. Pentru noi, insa, cu cat mai greu, cu atat mai interesant!“

 

Daniela Midvichi, director comercial International Lazar Company:

„International Lazar Company s-a dezvoltat in principal datorita a doua motive – curajul aproape nebunesc si energia si viteza maxime, iar aceste aspecte sunt imprimate tuturor angajatilor.“

 

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.