Boagiu: Nimeni nu e vinovat pentru deszapezire. Drumarii si-au riscat viata

Fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, sustine ca nimeni nu este vinovat de modul cum au fost deszapezite drumurile si calea ferata, desi multe sosele sunt de aproape o saptamana inchise sau cu restrictii, iar peste 150 de trenuri au fost suspendate si cu intarzieri in sud-estul tarii. Mai mult, ea a declarat ca “drumarii si-au riscat viata”. Totusi, ANM ar putea fi responsabil pentru “lipsa preavizelor de inrautatire a vremii”.

“Ceea ce n-a fost chiar in regula a fost timing-ul in care noi am primit avertizarile, care au fost fara preaviz. Nu se face nimeni vinovat. Ne uitam la vreme si vedem cantitatea de zapada si vantul puternic care au afectat tara”, a spus Boagiu, vineri, la conferinta de bilant a Ministerului Transporturilor.

Ea a adaugat ca, in ciuda conditiilor meteo extrem de grele, drumarii si angajatii CFR care se ocupa de deszapezire si-au riscat viata pentru a debloca circulatia.

La inceputul saptamanii trecute, Boagiu anunta ca responsabilii cu deszapezirea care nu si-au indeplinit atributiile, din Ministerul Transporturilor si companiile din subordinea institutiei, vor fi sanctionati. Intre timp, Guvernul si-a depus mandatul, iar ea spera ca predarea stafetei catre fostul sau subaltern Alexandru Nazare sa faca uitate pedepsele cu care ameninta cand era inca la putere.

Transportatorii acuza

Patronatele din transporturile rutiere reclama insa ca, in schimbul rovinietei platite, cetatenii si transportatorii au avut parte “de cea mai proasta interventie a din ultimii 20 de ani. Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), acuza ca “utilajele de deszapezire au lipsit, iar stocurile de sare si nisip anuntate cu mare tam-tam de Ministerul Transporturilor sunt de fapt „in exploatare”, justificandu-se astfel coloanele de zeci de basculate ce zilnic fac coada la salina pentru aprovizionarea cu sare”.

In ambele valuri de ninsori cu viscol, cei mai afectati au fost transportatorii, sutele de TIR-uri aflate pe autostrazile si drumurile nationale din sudul tarii fiind trase pe dreapta, in asteptare, pana cand Ministerul Transporturilor si CNADNR au decis sa le permita deplasarea, in mod controlat,  spre destinatie. Soferii autotrenurilor au avut timp sa constate, in zilele si noptile in care au stat in cabina, cat de putine utilaje de deszapezire au intervenit pe drumurile blocate. Cristian Andrei, director in CNADNR, sustine insa ca s-a actionat in permanenta cu 2.127 de autospeciale, care au imprastiat peste 62.000 de tone de sare si 113.000 tone de nisip.

FORT solicita in mod public verificarea “elementelor care au fost prezentate in mod fals opiniei publice si tragerea la raspundere a celor ce au dezinformat masiv in aceasta perioada”. Concret, se cere verificarea corespondentei dintre cantitatile de material antiderapant declarate ca utilizate si facturile de aprovizionare pentru aceste materiale (sare, nisip etc.), precum si modul de utilizare a utilajelor de deszapezire, in baza contractelor incheiate pentru serviciile ce trebuiau prestate.

Magda SEVERIN

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.