Camion Logistic a investit peste 20 milioane de lei într-un complex ultramodern pe A1

Camion Logistic a investit peste 20 de milioane de lei într-un complex de ultimă oră situat la km 23 pe autostrada Bucureşti – Piteşti, care s-ar putea transforma în perioada viitoare într-un veritabil „mall“ pentru semiremorci. Investiţia a fost făcută cu fonduri europene în valoare de 11,6 milioane lei, Camion Logistic înscriindu-se, în 2009, cu proiectul de la Bolintin în programul operaţional Muntenia Sud Axa 4.1. Evaluarea a durat 1 an, iar în aprilie 2010 s-a semnat contractul. Finanţarea prin fonduri europene a reprezentat 69,89% din valoarea totală a proiectului, terenul nefiind inclus. Ion Lixandru, directorul general al Camion Logistic, îşi propune transformarea acestui complex într-un centru unde se creează tendinţe pe segmentul serviciilor destinate sectorului de transporturi.

„Partea finanţată din fonduri europene (69,89%) s-a referit efectiv la construcţia complexului, nefiind luată în calcul organizarea de şantier. De asemenea, în suma avută în vedere la finanţare nu a intrat TVA. În final, valoarea totală a investiţiei incluse în proiectul acceptat pentru finanţare a fost de 11.600.000 lei, deşi valoarea evaluată şi aprobată pentru proiect a fost, iniţial, de 15.600.000 lei“, ne-a declarat Ion Lixandru, precizând că reducerea costurilor a fost obţinută în urma licitaţiei, în condiţiile în care calitatea şi echiparea complexului nu au fost afectate.

Investiţia iniţială realizată de Camion Logistic în achiziţia terenului, pregătirea acestuia, conectarea la utilităţi şi obţinerea autorizaţiilor s-a ridicat la peste 2 milioane de euro, sumă care nu a fost inclusă în valoarea finanţată cu fonduri europene.

Proiectul a fost generat de necesitatea dezvoltării unei noi infrastructuri, a unui complex pentru trailere într-un concept propriu companiei Romtrailer, reprezentant pe parte de service garanţie şi post-garanţie pentru constructorul de semiremorci german Schmitz. Romtrailer face parte din grupul de firme deţinute de omul de afaceri Ion Lixandru.

Hală pentru reparaţii, magazie, corp de birouri, platforme de parcare şi zone de aşteptare

Complexul include o hală pentru reparaţii cu 18 posturi de lucru, o magazie cu o suprafaţă de 600 mp şi o înălţime de 10 m, precum şi un corp de birouri P+3, de clasă A, cărora li se adaugă platforme de parcare şi zone de aşteptare. De asemenea, la parterul corpului de birouri există un segment destinat celor care lucrează în cadrul complexului, compus din vestiare, sală de mese, duşuri etc. La ultimul etaj al clădirii de birouri este amplasată o sală de conferinţe având 120 mp şi beneficiind de tot ce înseamnă tehnică modernă în domeniu.

„În principal, clădirea va fi ocupată la parter şi primul etaj de Romtrailer, iar acum suntem în negocieri cu alţi parteneri din domeniul transporturilor pentru etajele 1 şi 2. Bridgestone, unul dintre partenerii noştri, va avea, în cadrul halei de reparaţii, un flux organizat pe două canale pentru One Stop Shop şi Truck Point. Romtrailer este singurul partener Bridgestone din România care are două licenţe de operare, în Sibiu şi Bucureşti“, a explicat Ion Lixandru.

Directorul general al Camion Logistic a adăugat că, în incinta atelierului Romtrailer, pe lângă linia ITP, va funcţiona un canal destinat reparaţiilor grele pentru accidente şi două pentru reparaţii uşoare generate de accidente, unul pentru Ferroplast (destinat, de asemenea, accidentelor sau construcţiilor) şi, în plus, un canal pentru asamblare expres.

Accent pe protecţia mediului

Noul complex respectă reglementările de mediu. „Am investit mult în sisteme moderne în acest sens. De asemenea, utilizăm energia solară pentru încălzirea apei în perioada verii şi pentru a aduce o contribuţie la agentul termic în perioada de iarnă. În clădirea principală, folosim o centrală de aer pentru aer proaspăt în birouri, iar sistemul de climatizare este mixt: pe lângă chiller, centrale termice alimentate cu combustibil lichid, gaz şi curent. Tuturor acestor dotări li se adaugă un generator puternic, care poate asigura curentul necesar pentru perioade de lipsă de energie electrică, chiar şi dacă durata lor este mai mare. De asemenea, complexul dispune de un puţ de mare adâncime, de 180 m. Altfel spus, service-ul este pregătit ca în cazul în care se opreşte alimentarea din cauza vremii să funcţioneze şi fără energie şi fără gaze, utilizând numai resursele proprii“, a subliniat directorul general Camion Logistic.

Un grup cu experienţă în transporturi

Din grupul de firme deţinut de omul de afaceri Ion Lixandru fac parte Camion Logistic, Romtrailer şi Itia Sped.

Camion Logistic a fost înfiinţată în anul 2002 şi deţine un complex având suprafaţa construită de 55.000 mp, reprezentând birouri, hale şi depozite în Bd. Timişoara din Bucureşti, precum şi complexul proaspăt finalizat la Bolintin.

Cu o experienţă de peste 17 ani în domeniul auto, Romtrailer este reprezentant pe parte de service garanţie şi post-garanţie pentru constructorul de semiremorci german Schmitz şi partener Bridgestone în Bucureşti şi Sibiu. Romtrailer este, de asemenea, service autorizat garanţie şi post-garanţie pentru Hyva, Spitzer, Garden & Denver, la care se adaugă Wabco, Knorr-Bremse, TSE. Romtrailer deţine service-uri în Bucureşti, Sibiu şi Oradea şi, începând de anul trecut, refabrică şi semiremorci.

Itia Sped este o companie de transport intern şi internaţional înfiinţată în 1999. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.