Cartrans România – Creatorul de tendinţe

La prima vedere, Cartrans România reprezintă graniţa unde tradiţia se întâlneşte cu modernul. Realitatea este însă că, în ultimii ani, tradiţia a rămas mult în urmă, iar compania s-a lansat într-o cursă ameţitoare a implementării inovaţiilor.

„Ameţitoare“ pentru cei din afară, pentru că managementul companiei are o viziune foarte clară asupra paşilor ce trebuie realizaţi. De altfel, fiecare nouă inovaţie implementată are în spate o logică de fier. Pe scurt, sunt identificate principalele probleme, sunt stabilite cauzele, se discută şi se determină măsurile necesare pentru prevenirea lor, este hotărâtă o procedură, care, ulterior, este implementată. Veţi spune că asta face toată lumea. Există însă o diferenţă: la Cartrans, acest proces este continuu şi nu sunt acceptate abordări de genul „nu se poate“ sau „acest produs nu există pe piaţă“.

Energia Cartrans se concentrează pentru a depăşi asemenea momente şi nu ezită inclusiv să păşească pe cărări neumblate, să creeze, de obicei împreună cu furnizorii săi, produse noi, care, ulterior, pot ajunge să fie ofertate, de către aceiaşi furnizori, şi altor transportatori. Pare straniu la prima vedere, însă tocmai această abordare permite Cartrans să menţină prospeţimea. Lupta pentru a fi modern, pentru a implementa inovaţii şi a crea instrumente funcţionale de control al afacerii reprezintă pentru Cartrans unul dintre principalele avantaje competitive. Este ca o cursă în care compania încearcă să se menţină permanent cu câţiva paşi înaintea celorlalţi. Şi pentru că am amintit de furnizori, este remarcabilă filosofia Cartrans. Astfel, cel mai bun furnizor nu este ales datorită preţului cel mai mic sau a altor avantaje imediate, ci este căutată relaţia pe termen lung. Practic, furnizorii strategici sunt încurajaţi să gândească alături de conducerea Cartrans modalităţi de îmbunătăţire a produselor şi serviciilor furnizate.

Capacitatea de a dialoga şi a dezvolta colaborări inclusiv pe orizontală, cu alţi transportatori, confirmă cultura Cartrans, ce se identifică atât de bine şi cu principiile competiţiei RTCY.

Un soft pentru fiecare procedură

Compania a ajuns la un nivel în care poate identifica şi controla costurile până la cele mai mici amănunte. Astfel, toate deciziile sunt bine fundamentate. Se ştie, de exemplu, când trebuie cumpărat un camion sau care este cel mai bun moment să vinzi unul. Anvelopele beneficiază de o atenţie specială iar măsurile luate au dus la reduceri impresionante ale costurilor. Zona de IT şi comunicare a căpătat o arhitectură complexă şi, totodată, fucţională, ce permite flexibilitate în relaţia cu clienţii şi identificarea rapidă a eventualelor probleme. Practic, multe dintre procedurile companiei au în spate şi un soft. Cum reuşeşte managementul Cartrans să se menţină bine informat şi inspirat? Răspunsul este simplu: răspunzând prezent la orice potenţială ocazie de a învăţa ceva, indiferent dacă este vorba de întâlniri de afaceri, conferinţe, întâlniri cu colegi de breaslă, clienţi sau furnizori, în ţară şi străinătate. Acceptarea provocărilor este evidentă în interiorul companiei. O dovadă o reprezintă inclusiv faptul că, astăzi, Cartrans România desfăşoară şi dezvoltă tot mai mult transportul intermodal. Nu în ultimul rând, cu prilejul RTCY, compania a semnalat apariţia unui nou standard ISO, dedicat siguranţei. Mă întreb care va fi prima companie din România care îl va implementa?

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.