UPDATE! Centura Caransebeş, la a 3-a amânare

Cum era de aşteptat, Centura Caransebeş nu va fi deschisă nici astăzi, la expirarea celui de-al doilea termen de păsuire a constructorului, care, de fapt, a abandonat şantierul. Şoseaua a fost închisă în 17 mai şi va fi redeschisă, cel mai probabil, anul viitor în primăvară – evident, dacă se va lucra. Dacă în 4 luni cu vreme bună constructorii nu au reuşit decât excavarea unei gropi „maaari cât ce din buzunarele noastre” – cum ne scria un cititor -, nicio şansă ca lucrarea să fie gata în 15 decembrie a.c., aşa cum promite, pentru a 3-a oară, conducerea CNADNR. Practic, atunci ar expira şi cei 2 ani de garanţie ai lucrării finalizate în decembrie 2011 dar niciodată recepţionate.   

Reparaţiile ar fi trebuit să fie gata la 31 iulie, dar CNADNR a acordat o amânare constructorului. Confederaţia Naţională Rutieră (CNR) şi APTE 2002 au organizat atunci un protest, dar pare că nimic nu poate să urnească lucrările din loc.

Iată noul comunicat sec al CNADNR: “(…) în perioada 01.10.2013 – 15.12.2013 se menţine închisă circulaţia rutieră pe traseul Variantei Ocolitoare a Municipiului Caransebeş km 0+320 – 9+158, în vederea executării lucrărilor de reparaţii la pod de la km 7+375.

Rutele alternative recomandate pe direcţia Timişoara-Bucureşti pentru desfăşurarea traficului cu masa mai mare de 3,5 tone sunt următoarele:

• DN 6 Timişoara – Lugoj – Caransebeş

DN 68 Caransebeş – Haţeg

DN 66 Haţeg – Simeria

• DN 6 Timişoara – Lugoj – Caransebeş

DN 58 Caransebeş – Reşiţa – Anina

DN 57 B Anina-Bozovici – Iablaniţa (Intersecţie cu DN 6).

Se recomandă ca, în punctele de frontieră, traficul de tranzit cu masa mai mare de 3,5 tone să fie dirijat şi pe alte rute”.

UPDATE: Un cititor ne sesizează că mai există o rută recomandată pe site-ul CNADNR pe relaţia Timişoara-Bucureşti: Remetea-Mare-Timişoara-Voiteg-Reşiţa-Anina-Iablaniţa-Orşova-Bucureşti – “dar această rută trebuie folosită doar de către transportatorii care nu doresc să plătească taxa din Caransebeş şi este ruta cea mai scurtă între Arad-Calafat şi nu se mai vine pe A1 până la nodul rutier cu Remetea Mare, fiind mai lung traseul, astfel că se folosesc rutele Arad-A1-Giarmata-centura Timişoarei-Timişoara-Voiteg-Reşiţa şi mai departe, sau (DN69) Arad-Vinga- Timişoara, (DN59) Timişoara-Voiteg, (DN58B) Voiteg-Reşiţa şi mai departe”. 

“Concret, ruta Timişoara-Lugoj-Caransebeş-Reşiţa are 150 de km, iar ruta Timişoara-Voiteg-Reşiţa are 95 de km şi e normal ca aceia care vin dinspre Arad spre Calafat şi nu vor să plătească taxa să folosească ruta cea mai scurtă, fără a mai trece prin Caransebeş”, ne precizează cititorul nostru, V.P..

În rest, nicio explicaţie pentru abandonarea şantierului.

Am adăuga noi că, odată cu închiderea podului de la Agigea, premierul a cerut ca taxele pentru drumurile judeţene din Constanţa, instituite de Consiliul Judeţean, să fie suspendate până în iunie anul viitor, când se speră finalizarea lucrărilor la podul Poarta 9-10, care va prelua fluxul de maşini de la Agigea.

Pentru Caransebeş nu s-a adoptat o măsură similară, în ciuda faptului că transportatorii cer acest lucru încă din primăvară.

Ba, mai nou, a fost instituită o taxă şi pe drumurile judeţene din Hunedoara, prin HCJ nr. 121, pentru autovehiculele cu masa maximă pe axă mai mare de 5,5 tone.

Magda SEVERIN  

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.