UPDATE! Centura Caransebeş rămâne ÎNCHISĂ până în aprilie 2014

CNADNR NU va deschide traficului rutier porţiunea din Centura Caransebeş nici la ultimul termen anunţat în septembrie, după 3 amânări din această vară. Într-un comunicat sec, fără nicio explicaţie, CNADNR “anunţă participanţii la trafic că circulaţia rutieră pe Varianta de Ocolire a Municipiului Caransebeş, km 0+320 – km 9+158, se menţine închisă până la data de 15.04.2014, în vederea executării lucrărilor de reparaţii la podul situat la km 7+374”. Uimiţi de decizie, cei din zonă spun că atât primarul Marcel Vela, cât şi responsabilii de la Secţia de Drumuri Caransebeş anunţaseră deja că reparaţiile sunt gata şi aşteaptă doar unda verde de la DPIIS. Până la urmă, adevărul se leagă de lipsa banilor pe care ar trebui să îi achite CNADNR, acesta fiind şi motivul pentru care lucrările nici nu au fost grăbite.   

Rutele alternative recomandate pentru direcţia Timişoara – Bucureşti, pentru desfăşurarea traficului cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, sunt următoarele:

* DN 6 Timişoara-Lugoj-Caransebeş

DN 68 Caransebeş – Haţeg

DN 66 Haţeg – Simeria

* DN 6 Timişoara – Lugoj – Caransebeş

DN 58 Caransebeş – Reşiţa – Anina

DN 57B Anina – Bozovici – Iablaniţa (intersecţie cu DN 6)

„Se recomandă ca în punctele de frontieră, traficul de tranzit cu masa mai mare de 3,5 tone, să fie dirijat şi pe alte rute. Dirijarea şi informarea participanţilor la trafic vor fi realizate prin piloţi de circulaţie care vor fi în permanenţă la capetele sectorului de drum restricţionat”, se mai spune în comunicatul remis redacţiei.

7 luni, 4 amânări

Presa locală anunţa că sectorul de drum este reparat şi se fac ultimele retuşuri.Centura este închisă de 7 luni, din 17 mai a.c., , timp în care transportatorii sunt nevoiţi să plătească o taxă de tranzit de 100 de lei/zi în Caransebeş.

Până astăzi au survenit 3 amânări la deschiderea circulaţiei: în 31 iulie, 1 septembrie şi 30 septembrie. Cu cea de astăzi sunt 4 amânări.

Fără explicaţii

Lucrurile devin suspecte în lipsa unor explicaţii din partea CNADNR.

În publicaţia online argument-cs.ro se prezintă şi o declaraţie a şefului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Ioan Ambruş, referitoare la comunicatul CNADNR: „Nu eu l-am dat. Şi eu l-am văzut în această dimineaţă, ca şi dumneavoastră!“. El le-a confirmat încă o dată jurnaliştilor că lucrările de reparaţii la podul cu pricina au fost terminate şi că, din punctul său de vedere, se poate circula pe pod în cel mai scurt timp.

UPDATE: În lipsa banilor, transportatorii

Însă cauza evidentă este lipsa banilor pe care ar trebui să-i dea CNADNR pentru lucrare, cum scrie şi caon.ro.

Dan Şova, ministrul delegat al Marilor Proiecte (DPIIS), se ascunde, ca de obicei, fără să dea explicaţii, sub aripa ocrotitoare a premierului Victor Ponta. Anul acesta nu au fost începute lucrări noi nici la autostrăzi, nici la drumuri naţionale. La acestea din urmă s-ar fi putut înscrie modernizarea DN 29 Botoşani-Suceava, dar două săptămâni mai târziu, constructorul Tehnostrade anunţa concedierea colectivă a angajaţilor.

Confederaţia Naţională Rutieră (CNR) reclama la începutul lui octombrie că “reparaţiile la centură trebuiau finalizate încă din luna august, însă CNADNR nu şi-a achitat obligaţiile faţă de antreprenorul lucrării (aproximativ 2.500.000 euro)”.

“Evident că nici anul acesta nu se poate vorbi despre deschiderea centurii, ceea ce înseamnă că transportatorii, în afară de rovinietă, vor plăti şi tranzitul pe fostul drum european, iar Primăria Caransebeş se va bucura în continuare de aproximativ 25.000 euro zilnic încasaţi pe spinarea acestora”, se arată în comunicatul remis redacţiei de CNR la acea dată.

Însă pentru autorităţi contează prea puţin că transportatorii vor fi nevoiţi să plătească timp de aproape 1 an taxă pentru tranzitarea Caransebeşului.

Opinii

Cum era de aşteptat, speculaţiile nu au întârziat să apară.

“Dacă şi primarul Vela era sigur că se deschide circulaţia şi cei de la Secţia de Drumuri Caransebeş au zis că e gata, doar aşteaptă unda verde de la Bucureşti, ce să mai zicem, e clar vor să arate că ei decid că TIR-urile trebuie să meargă pe ruta Alexandria – Bucureşti – Braşov – Nădlac”, ne scrie un cititor.

“Asta este răzbunarea celor de la DPIIS, după apariţia în presă a noului proiect de autostrăzi criticat de toata lumea. Vor să arate că ei decid lucrurile, chiar cu centura terminată”, opinează alt transportator.

“Bine că apar rutele alternative pentru transportatori, unde pot evita atât taxa din Caransebeş, cât şi pe cea care va fi în Timisoara. Cea cu Jebel – Călan este foarte bună, că eviţi ambele taxe pentru cei care vor merge pe Timişoara – Deva – Sebeş şi Moraviţa – Sebeş”, se resemnează cititorul.

În afară de rutele alternative date de CNADNR prin Anina, transportatorii pot selecta, cu calculatorul de rute www.rutaregps.ro, pentru autovehicule cu 10 tone/osie şi 11, 5 tone/osie, rutele Jebel – Călan şi Moraviţa – Sebeş, ambele tur – retur. Astfel, vor fi evitate taxele din Timişoara şi Caransebeş pentru transportatorii care pleacă din sudul Timişoarei (Calea Şagului ) spre Sebeş si cei care vin din Serbia spre Sebeş.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.