Din Legea taximetriei au dispărut amendamentele convenite la Comisia de Industrii şi Servicii. APTTI şi ADTI ameninţă cu proteste, cu sesizarea CE şi un marş uriaş până la Bruxelles

10

Asociaţia Profesională a Transportatorilor în Regim de Taxi şi Închiriere (APTTI), membră a Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), şi Asociaţia Pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi (ADTI), reclamă că din forma finală a noii Legi a taximetriei, convenită în Comisia pentru Industrii şi Servicii, au dispărut amendamentele propuse de cele două asociaţii şi acceptate de toţi partenerii sociali. Astfel, pe ordinea de zi a şedinţei de plen a Parlamentului, ce va avea loc luni, apare un cu totul text de lege. Liderii celor două asociaţii – Cristian Lăzărescu, vicepreşedinte APTTI, şi Viorel Radu, preşedinte ADTI – cer deputaţilor – în primul rând celor de Ilfov – să ia atitudine şi să ducă amendamentele în plenul Parlamentului. Dacă legea va fi votată fără acestea, reprezentanţii APTTI şi ADTI ameninţă cu proteste în stradă, cu sesizarea Comisiei Europene şi chiar cu organizarea unui marş uriaş până la Bruxelles. (Magda SEVERIN)

Redăm integral comunicatul remis redacţiei din partea celor două asociaţii profesionale:

“Având în vedere că am participat la dezbaterile ce au avut loc la  Comisia pentru Industrii şi Servicii din Parlamentul României, pentru definitivarea formei finale a noii legi a taximetriei, dorim să semnalăm pe această cale, cu profund regret şi dezaprobare, faptul că forma finală a legii, prezentată Plenului Parlamentului pentru ordinea de zi din 11-12.02.2013, este cu totul alta faţă de forma cunoscută şi discutată cu toţi partenerii sociali care au participat la şedintele comisiei.

Asociatiile noastre, împreună cu Federaţia Operatorilor Români de Transport, facem cunoscut pe aceasta cale, că în cazul în care nu se vor aduce amendamentele propuse de noi şi convenite cu toţi partenerii sociali ce au participat la elaborarea şi modificarea legii, vom manifesta şi boicota aceasta lege, vom merge până şi la sesizarea Comisiei Europene, întrucât proiectul de lege să nu rămână în forma prezentată plenului.

Modificările pe care asociaţiile noastre le semnalează şi pe care le contestă pe aceasta cale sunt:

1.- Se legiferează ,,Prostituţia Autorizaţiilor Taxi”, mai exact deţinătorii autorizaţiilor vor putea închiria, concesiona, împrumuta autorizaţiile – şi asta legal, în timp ce sute, mii de transportatori oneşti din toată ţara (nu transportatori doar pe hârtie) nu au acces la aceste autorizaţii taxi, ele fiind limitate de peste 10 ani.

2.- Se încalcă în mod abuziv Legea administraţiei publice locale, mai exact Primăria Municipiului Bucureşti devine organ de supervizare şi control al documentelor emise de către administraţiile publice locale din judeţul Ilfov, deci va decide cine intră sau nu în Bucureşti, cu toate că, practice, toţi transportatorii autorizaţi în judeţul Ilfov îndeplinesc aceleaşi condiţii, neputând fi discriminaţi unii faţă de ceilalţi.

Ca urmare a celor prezentate, solicităm tuturor deputaţilor prezenţi în camera Deputaţilor, mai ales cei de Ilfov, să ia atitudine şi să aducă amendamente în Plenul Parlamentului, pentru modificarea acestor 2 paragrafe din lege.

În situaţia în care demersurile noastre nu vor da rezultate, vom recurge la manifestări şi mitinguri de protest, în stradă, asociaţia noastră luând în calcul şi organizarea unui marş uriaş până la Bruxelles.

Ne simţim obligaţi să luăm aceste măsuri deoarece peste 1.800 de famiilii din judeţul Ilfov vor rămâne fără pâine, această activitate de transport fiind pentru ei singura sursă de venit”.

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

10 COMENTARII

  1. pai cum, voi vreti sa nu fiti controlati la numarul de autorizatii din ilfov cu care veniti in bucuresti, n-aveti simt in voi? cam cati mai aveti de gand sa veniti ca s-a umplut orasul asta de ciori nespalate, era vremea sa va luati zborul

  2. Voi nici dupa legea veche nu aveti voie sa desfasurati activitate de taxi in Bucuresti, a-ti intrat cu japca si ar fi trebuit sa va rupem oasele de cind ati intrat in Bucuresti si s-ar fi terminat de atunci totul. In ceea ce priveste licentele pe care le-ati obtinut ilegal dind spaga la primarii de Ilfov 2000-3000 de Euro si aici sinteti tot in afara legii, aveti mai mult de 4 licente la mia de locuitori. Asta sa va duceti sa spuneti la Bruxelles!
    In ceea ce priveste demonstratiile, puteti sa le faceti la voi pe ulita, nu in Bucuresti, ca nu platiti taxe si impozite cu noi la Primaria Bucuresti!

  3. Da…ce nesimtire are ghisa asta cu acest judet ilfov care face ilegal taxi in Bucuresti,de ce nu se duce cu autorizatiile lui din 1 Decembrie sa faca taxi in Giurgiu ca este mai aproape!Afara hotilor luati autorizatii taxi pe ilfov si le inchiriati celor din Bucuresti faceti evaziune fiscala neplatind impozite la stat!

  4. Eu sunt ghisa cu nasul stramb si am sa mă duc la Bruxelles sa văd dacă acolo se face taximetrie ilegal sau cei de la periferia Bruxelles vin sa facă taxi ilegal în Bruxelles, si poate cine știe o sa.mi deschid acolo un magazin sa vând telefoane mobile.
    Hoților!

  5. Normal ar fi ca orice primarie care a emis autorizatii taxi,acea localitate are nevoie de acest serviciu pt cetatenii din urbea respectiva nu?pai ce primaria din clinceni are datoria sa se ocupe de confortul cetatenilor din bucuresti si sa le satisfaca nevoile? Nu! Primaria din x localitate poate sa emita si 5 autorizatii pt fiecare cetatean din aceea localitate da sa duca clientii oriunde vor acesti dar sa nu se ocupe din alte localitati decit din cea in care este autorizat,este FOARTE SIMPLU dar nu se vrea de diverse persoane cu functii si cu interese.

  6. Ar fi bine daca ar fi adevarat…procentul de oameni cu domiciliul in bucuresti si care fac taxi cu autorizatii de ilfov in bucuresti e greu de calculat.

    Daca ar fi doar 1800 de masini cu autorizatie de ilfov in Bucuresti ar fi iarasi bine. Daca s-a respectat legea in ilfov cum pot fi 180 de autorizatii numai in clinceni? Poate are vreo 50000 de locuitori si nu stiam eu… De aici vine problema …. pelicanul si as taxi au impreuna vreo 5000 de masini din care 99%sunt cu autorizatii de ilfov… calculti voi cate autorizatii de ilfov sunt peste 1800 pe care le stiu “oficialii”

  7. De acord ca publicati toate punctele de vedere. Publicati punctele de vedere ale unora care nu ar trebui sa-si spuna punctele de vedere aici in ceea ce priveste taximetria din Bucuresti. Ei ar trebui sa-si spuna punctul de vedere despre taximetria din localitatile de unde sunt. Adica la ei acasa. de ce sa vorbeasca despre taximetria din Bucuresti cei din Brasov sau din alta parte? Dumneavoastra -Magda Severin cum v-ar place sa vina vreo 20 de asa zise “colege” din alta localitate si carora legea nu le permite si sa va faca concurenta neloiala? sa vedeti ca mergeti la serviciu si sa luati vreo 10-20 de lei pe zi in loc sa va luati salariul cuvenit? Despre asta e vorba aici…

  8. Domnilor aparuti nu se stie de unde…Nu ne intereseaza pe noi ceea ce spuneti.Legea taximetriei constituie lege bine definita….Licentele de transport in taximetrie sunt limitate in Bucuresti ca si in alte localitati.Nu ne intereseaza pe noi cei din Bucuresti de altii,asa cum nici pe altii nu ar trebui sa-i intereseze de noi. Dar va intereseaza pentru ca ,normal va dispare firmele voastre din Bucuresti ,ASA CUM SPUNE LEGEA pe care nu o respectati. Noua lege nu va interzice voua nimic,va obliga sa stati la voi acasa,asa cum a fost dintotdeauna .

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.