Externalizarea gestiunii paleţilor crește eficienţa companiilor din industria bunurilor de larg consum

CHEP România, subsidiara liderului global în servicii de reutilizare prin închiriere a paleților, confirmă faptul că externalizarea operațiunilor de gestiune a paleţilor creşte competitivitatea companiilor şi, totodată, poate genera o scădere a costurilor logistice de până la 20%.

Pe baza principiului de reutilizare prin închiriere a paleților (pooling), beneficiarii închiriază paleții în cantitatea necesară, doar pentru perioada în care au nevoie de aceștia. Conversia la sistemul de închiriere CHEP presupune, în primul rând, eliminarea activităţilor de depozitare, colectare şi reparaţie, precum şi reducerea riscului de refuz al mărfii la recepţie şi a penalităţilor aferente din partea lanţurilor din comerţul modern.

Analizele pe care CHEP le efectuează împreună cu clienţii care au gestiune proprie a paleţilor relevă o structură totală a costurilor care poate varia semnificativ în funcţie de specificul industriei. De exemplu, pentru un producător de apă minerală îmbuteliată, structura costurilor cu managementul paleţilor poate consta în: 53% cheltuieli cu achiziţiile de paleţi, 22% costuri de colectare, 14% costuri de depozitare, iar restul, costuri de reparaţie (8%) şi gestiune (3%).

Companiile care optează pentru externalizarea riscurilor şi a ineficiențelor asociate cu managementul paleţilor își reduc costurile de livrare, costurile cu personalul, timpul alocat acestor operaţiuni, distanțele de transport și kilometrii parcurși fără încărcătură.

Gabriel Andronescu, CHEP

„Experiența noastră pe piețe europene cu un grad de penetrare ridicat al modelului de reutilizare prin închiriere a paleţilor ne permite să spunem că dezvoltarea companiilor din FMCG poate fi corelată şi cu standardizarea și creșterea eficienței în Supply Chain”, a declarat Gabriel Andronescu (foto), Country General Manager, CHEP România.

„Având perspectiva completă asupra întregului lanț logistic, de la momentul achiziţiei de materii prime până la prezenţa pe raft a produselor finite, CHEP oferă consultanță partenerilor săi pentru a identifica zone de îmbunătățire continuă în Supply Chain”, a mai precizat Gabriel Andronescu.

Gabriel Andronescu, Country General Manager, CHEP 3

Compania a raportat la jumătatea anului 2015 o cifră de afaceri de aproximativ 4,8 milioane USD (18,8 milioane RON), în creştere cu peste 30% faţă de prima jumătate a anului 2014. În  prezent, CHEP România derulează cea mai mare parte din business în categoria produselor de curăţenie şi igienă personală (40%), băuturi (20%), produse alimentare (20%), ulei (10%) şi consumabile din hârtie şi ambalaje (10%).

În viitorul apropiat, furnizorul de soluţii logistice se aşteaptă să vadă, pe lângă creşterea solicitărilor de paleţi de dimensiune Euro, o accentuare a numărului de solicitări pentru paleţii de tip display aflați în portofoliu (jumătatea și sfertul de palet). Aceștia sunt concepuți pentru creșterea vânzărilor şi a vizibilităţii în magazine, fiind ușor de implementat în diversele formate de retail. Creșterea acestei categorii de produse este corelată cu dezvoltarea accelerată a retailului modern, prin formate de magazine de tip discount și proximitate.

Sustenabilitate prin reducerea impactului asupra mediului

Modelul de business CHEP este unul sustenabil prin definiţie, conform economiei circulare, care îi ajută pe actorii din lanţul logistic să își atingă obiectivele de reducere a impactului asupra mediului, precum emisiile de CO2, consumul de lemn și cantitatea de deşeuri.

“Clienții din România încep să fie interesaţi să monitorizeze impactul activităţilor logistice asupra mediului şi să reducă în mod activ indicatorii de sustenabilitate”, a mai precizat Gabriel Andronescu.

Gabriel Andronescu, Country General Manager, CHEP 2

Paleţii CHEP sunt produşi folosind lemn de la furnizori autorizaţi de PEFC (Programul pentru Promovarea Certificării Pădurilor) şi FSC (Asociaţia pentru Certificare Forestieră) ceea ce înseamnă că toate resursele din lemn provin din păduri gestionate durabil şi îndeplinesc criteriile de tăiere şi utilizare certificate prin standardele interne CHEP.

Prin investiţia sistematică în reparaţie şi întreţinere, vârsta medie a paleţilor CHEP poate fi extinsă cu mult peste cea a paleţilor generici albi care este estimată la doar câteva utilizări. Calitatea materialelor componente şi permanenta întreţinere a lotului de paleţi permit exploatarea acestora la standarde de calitate constante şi pe o perioadă mult mai îndelungată.

Gabriel Andronescu, Country General Manager, CHEP

În trei ani de activitate în Romania, prin reutilizarea în comun a paleților CHEP, companiile partenere au economisit în total 3.364 m3 de lemn şi au eliminat aproape 4.000 de tone de emisii de CO2 din industria locală de Supply Chain.

Despre CHEP

CHEP este lider mondial în servicii de reutilizare prin închiriere a paleţilor şi containerelor, deservind numeroase dintre cele mai mari companii din lume în domenii precum bunuri de larg consum, produse proaspete, băuturi şi automobile. Serviciile CHEP sunt sustenabile din punct de vedere ecologic şi sporesc eficienţa activităţii clienţilor, reducând, în acelaşi timp, riscurile operaţionale şi deteriorarea produselor.

Cei peste 7.500 de angajaţi CHEP şi cele 300 de milioane de paleţi şi containere oferă o acoperire eficientă pentru cele 500.000 de puncte de livrare din peste 50 de ţări. Portofoliul nostru de clienţi include companii şi branduri internaţionale precum Procter & Gamble, Sysco, Mondelez, Nestlé, Ford şi General Motors. CHEP este parte a Brambles Limited.

Pentru informaţii suplimentare, vizitaţi www.chep.com.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.