GFR: Ne aflăm în discuţii avansate cu bănci din top 5 mondial, pentru finanţarea achiziţiei CFR Marfă. Suntem ţinta unui atac mediatic

Grupul Grampet – GFR, câştigătorul licitaţiei privind vânzarea CFR Marfă, anunţă că este în discuţii avansate cu instituţii financiare internaţionale care se află în top 5 mondial, pentru a finanţa această achiziţie. Pe de altă parte, grupul de companii controlat de omul de afaceri Gruia Stoica susţine că este “ţinta unui atac coordonat din partea unei grupări de interese economice şi mediatice” care urmăreşte să-l decredibilizeze şi să “deraieze” privatizarea CFR Marfă.

Reprezentanţii GFR dezmint, într-un comunicat remis luni, informaţiile “pe surse” vehiculate în unele mass-media, potrivit cărora compania sau acţionarul principal, Gruia Stoica, ar avea probleme financiare.

„Precizăm că:

I) Nu avem probleme de bonitate, ci, din contră, ne aflăm în discuţii avansate cu instituţii financiare internaţionale care se află în top 5 mondial, în vederea finanţării pentru CFR Marfă;

II) Avem achitate la zi toate impozitele şi taxele datorate bugetului de stat, iar GFR-Grampet nu are vreo restricţie impusă asupra conturilor;

III) Acţionarul principal Gruia Stoica nu face obiectul niciunui dosar penal aflat în derulare;

IV) Toate afacerile dezvoltate de GFR-Grampet de-a lungul a 13 ani de creştere continuă şi solidă au fost şi sunt făcute în deplină transparenţă şi conform legilor ţării, iar peste 90% din contractele noastre se derulează cu operatori privaţi, şi nu cu statul român”, se arată în comunicat.

Oficialii companiei susţin că, dacă ar fi existat probleme sau riscuri, acestea ar fi fost aduse la cunoştinţa instituţiilor abilitate, care nu ar fi permis companiei să ajungă în acest stadiu evaluat al procesului de privatizare.

CSAT, abordare responsabilă

Totodată, grupul de firme apreciază “abordarea responsabilă pe care reprezentanţii tuturor instituţiilor statului au manifestat‐o în Consiliul Suprem de Apărare a Ţării”, pentru validarea procesului de privatizare şi continuarea acestuia “în baza unui acord instituţional larg”.

“Abordarea transparentă a acestei teme în cadrul unicului şi celui mai înalt for abilitat să se pronunţe asupra subiectelor naţionale strategice înlătura orice suspiciune cu privire la implicarea companiei noastre în această privatizare, clarifică orice rezerve din partea decidenţilor care ar fi putut rezulta dintr‐o informare greşită sau insuficientă şi ne permite să ne concentrăm pe strategia de preluare şi rentabilizare a operatorului feroviar public, departe de influenţa nefastă a declaraţiilor politice”, arată câştigătorul licitaţiei pentru CFR Marfă.

Grupul mai susţine că are în comun cu instituţiile statului interesul ca CFR Marfă, care operează “infrastructuri critice” şi are obligaţii asumate faţă de NATO, să fie păstrată “în mâinile unui proprietar român”, acesta urmând să aibă o atitudine responsabilă faţă de angajaţi, să nu externalizeze profitul în altă ţară şi să plătească taxe şi impozite statului român.

“Ţinta unui atac coordonat din partea unei grupări de interese economice şi mediatice”

Pe de altă parte, în comunicat se arată că GFR este ţinta unui atac coordonat în scopul anulării privatizării CFR Marfă.

“Dacă unele dintre atacurile la care am fost supuşi ar putea fi puse pe seama unor informaţii incomplete sau eronate, este din ce în mai clar că grupul de companii Grampet-GFR este ţinta unui atac coordonat din partea unei grupări de interese economice şi mediatice care îşi propune atât decredibilizarea companiei noastre, cât şi deraierea privatizării CFR Marfă, printr‐o campanie agresivă de dezinformare, prin articole lansate «pe surse», prin bloguri şi site‐uri obscure, susţinută constant de un post de televiziune care încearcă să‐şi acopere propriile probleme financiare”, se precizează în comunicat.

“GFR – Grampet a ales să nu răspundă provocărilor multiplelor atacuri mediatice şi dezinformari lansate de cei care doresc ca privatizarea CFR Marfă să eşueze sau să ajungă în mâinile unor profitori. Considerăm însă că o continuare a acestor atacuri ne afectează grav reputaţia comercială, credibilitatea în faţa instituţiilor financiare şi a partenerilor din ţară şi din străinătate, unde în aceeaşi perioadă ne continuăm extinderea regională. Aşa ceva nu este tolerat în niciun stat civilizat”, se adaugă în document.

“Atac la adresa siguranţei naţionale”

Grupul mai apreciază că încercarea de anulare a privatizării companiei de transport marfă poate fi catalogată drept un atac la adresa siguranţei naţionale.

“Înţelegem să acţionăm în instanţă pe cei care orchestrează şi implementează această campanie, ca şi pe oricine propagă astfel de ipoteze fără o temeinică şi etică verificare a faptelor, pentru a nu permite ca o miză economică strategică pentru statul român şi o companie românească ce reprezintă un succes regional să fie atacate doar pentru a servi unor interese meschine. În acest context, dorim să dezminţim şi să condamnăm cu vehemenţă toate insinuările cu privire la aşa‐zise probleme fiscale, penale sau de capacitate financiară cu care s‐ar confrunta GFR‐Grampet sau acţionarul principal, d‐l Gruia Stoica”, precizează sursa citată.

La 20 iunie, GFR a fost declarat câştigătorul competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă. Preţul oferit de GFR este de 202 milioane de euro şi trebuie achitat integral. Totodată, GFR şi-a asumat investiţii de aproximativ 900 milioane de lei în CFR Marfă.

Însă finalizarea privatizării este încă departe, la o lună şi jumătate de la anunţarea câştigătorului, deşi la momentul respectiv se anunţa că în 60 de zile va fi totul semnat şi parafat.

Astfel, Hotărârea de Guvern privind termenii contractului de privatizare a fost aprobată abia după o lună şi 4 zile de la anunţarea câştigătorului licitaţiei, respectiv în 24 iunie, şi nici până în prezent nu a fost publicată în Monitorul Oficial. Din acest motiv, contractul  nu poate fi semnat, iar preşedintele Traian Băsescu a atras atenţia că,  dacă se depăşesc termenele, GFR poate da în judecată statul şi obţine daune de milioane de euro.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.