Ponta i-a inlocuit pe secretarii de stat de la Transporturi cu cei de pe vremea lui Tariceanu

Premierul Victor Ponta i-a inlocuit pe secretarii de stat in Ministerul Transporturilor, Manea Eusebiu Popa Pistru si Alexandru Ion Coita, cu Septimiu Buzasu si Valentin Preda. Cei doi au mai detinut aceste functii in Guvernul Tariceanu, cand ministru a fost Ludovic Orban (PNL), ramas celebru prin inaugurarea a doar 5 km de autostrada intr-un mandat. Buzasu se va ocupa de domeniile feroviar si rutier, iar Preda, de sectoarele naval si aerian. Ei au fost propusi comisiilor parlamentare sa lucreze in echipa sa de ministrul liberal Ovidiu Silaghi – si el figurand in Cabinetul Tariceanu, in perioada aprilie 2007 – decembrie 2008, dar la Ministerul Intreprinderilor mici si mijlocii, comert, turism si profesii liberale.

Silaghi, Buzasu si Preda au venit “la pachet” la audierile comisiilor de specialitate din Parlament si au primit, luni la pranz, avizul comisiilor reunite: Comisia pentru politica economica, reforma si privatizare, respectiv Cea pentru industrii si servicii, din Camera Deputatilor, si Comisia economica, industrii si servicii, respectiv cea pentru privatizare si administrarea activelor statului, din Senat.

Septimiu Buzasu a precizat la audieri ca lucrarile la Centura de sud a Bucurestiului vor continua, iar Centura mare a Capitalei va fi realizata in parteneriat public-privat. “In ceea ce priveste subventia la CFR Calatori, cred ca cel mai bine ar fi sa introducem subventia pe calator, pentru a evita discriminarea transportului feroviar de calatori in dauna celui rutier”, a afirmat el.

La randul sau, Valentin Preda a spus la audieri ca prioritatea sa o constituie detensionarea situatiei din Portul Constanta. “Voi detensiona situatia din Portul Constanta, care dureaza de ceva timp, iar unul dintre riscuri este pierderea statutului de port sigur, ceea ce ar putea afecta serios situatia economica a Portului”, le-a spus Preda parlamentarilor din comisiile de specialitate.

Ministrul Silaghi vrea Unitate de interventii pentru deszapezirea drumurilor

Ministrul Ovidiu Silaghi a spus ca vrea sa infiinteze o unitate speciala de interventii pentru deszapezirea drumurilor, pe drumuri pentru a actiona cu utilaje specifice in zonele cele mai afectate.

Prioritatile sale sunt respectarea acordului cu institutiile financiare internationale, finalizarea proiectelor aflate in lucru si care pot fi terminate in 6 luni si absorbtia fondurilor europene.

“Respectarea acordurilor cu FMI, Comisia Europeana si Banca Mondiala va fi o prioritate. De asemenea, vom acorda o atentie mare proiectelor cu fonduri europene. Privatizarea CFR Marfa este prinsa in acordul cu FMI, poate momentul nu este cel mai bun, iar compania Deloitte va face testul investitorului privat, si, daca acest test iese corespunzator, vom continua, daca nu, vom regandi procesul. In ceea ce priveste TAROM, doar Finlanda si Portugalia au, dintre statele membre, participatii semnificative la companiile aeriene. Cred ca TAROM ar fi de vandut in totalitate, si CFR Marfa doar o parte”, a spus Ovidiu Silaghi.

Magda SEVERIN

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.