Ponta l-a felicitat pe Fenechiu pentru privatizarea CFR Marfă, dar rămâne prudent până la finalizarea tranzacţiei

1

Premierul Victor Ponta l-a felicit pe ministrul Relu Fenechiu pentru privatizarea CFR Marfă, dar s-a declarat “prudent” până la finalizarea tranzacţiei. El s-a declarat bucuros, totodată, că un investitor român a fost declarat câştigător al licitaţiei, precizând însă că investitorii străini sunt în continuare bineveniţi.

“Cred că astăzi e un rezultat foarte bun şi-l felicit pe Relu Fenechiu şi întreaga echipă de la Ministerul Transporturilor. De altfel, domnul ministru Fenechiu şi-a îndeplinit cele două sarcini importante pe care le avea pentru acest început de an: deblocarea Programului Operaţional de Transporturi (POS-T) (încă blocat, deşi Fenechiu dădea ca sigură deblocarea lui în această săptămână, n.r.) şi ducerea cât mai departe, până la finalizare, a procedurii de privatizare. Astăzi s-au respectat toate condiţiile legale şi mă bucur că, în sfârşit, s-a lămurit toată lumea, inclusiv cei din presă, care spuneau că nu ştiu ce am făcut în timpul procedurii, că am transferat datorii în creanţe”, a spus Ponta, joi seara, la Sărbătoarea verii 2013, eveniment organizat de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană.

Prim-ministrul a adăugat că rămâne ca procedura să fie finalizată, ceea ce îl determină să fie “prudent”, arătând că mai e necesar avizul Consiliului Concurenţei. El a arătat că dacă procedura de privatizare nu se finalizează, investitorul pierde 10 milioane de euro, dar şi datoriile convertite în acţiuni vor redeveni creanţe.

”Sper să se finalizeze cu bine şi să se îndeplinească toate procedurile, pentru că altfel, dacă privatizarea aceasta eşuează, inclusiv acele datorii care s-au convertit în acţiuni redevin datorii, altfel ar fi ajutor de stat şi Comisia Europeană ar interveni imediat. Deci îmi doresc să se termine cu bine, dar mai avem”, a adăugat Ponta.

Fără teamă de contestaţii

Întrebat dacă ceilalţi doi competitori ar putea depune contestaţii în acest caz, primul ministru a negat.

”Nu, nu. De acolo (din partea celorlaţi doi competitori – n.r.) nu este nicio problemă. (…) Lucrurile s-au făcut foarte transparent. Cei doi competitori au cerut nişte lucruri care puteau, sigur, nu zic că sunt rele, dar de ce nu durează mai mult, de ce nu ne lăsaţi să mai căutam în altă parte? Pentru că am făcut o procedură foarte rapidă, având acest deadline – 26 iunie – dar lucrurile s-au desfăşurat conform procedurii stabilite de consultanţi şi conform legii. Nu, problemele pot să apară, sper să nu apară, fie de la considerarea sau punctul de vedere al Consiliului Concurenţei, fie de la capacitatea cumpărătorului de a găsi de la bănci, că bănuiesc că nu are în cont 200 de milioane de euro, nu are nimeni în cont atâţia bani, dar este vorba de a găsi creditele pentru a plăti banii respectivi şi din negocierile pe care trebuie să le poarte în continuare Ministerul Transporturilor referitoare la investiţii, la locuri de muncă şi la perspectiva companiei”, a mai spus Victor Ponta.

Nu de dragul FMI

Premierul a insistat că Executivul nu a desfăşurat procedura de privatizare a CFR Marfă doar de dragul FMI, ci pentru că această companie intrase “într-un dezastru financiar”.

”Procedura de astăzi nu este făcută de dragul FMI-ului sau să ne laude FMI-ul, ci este făcută în primul şi în primul rând pentru a salva funcţionarea CFR Marfă, pentru a salva cele mai multe din locurile de muncă. Nu cred că cineva o să spună că mai este nevoie de absolut toţi pentru că totuşi vorbim despre secolul XXI şi vorbim despre faptul că, în general, companiile de stat nu s-au restructurat şi nu s-au adaptat la piaţă, dar este vorba de salvat cele mai multe dintre locurile de muncă şi este vorba de investiţii care să permită ca CFR Marfă să reziste pe piaţă, într-o piaţă deschisă în acest moment”, a arătat Ponta.

GFR nu e un escroc cu genţi de bani cash

Despre GFR, companie controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, Ponta a spus  că “nu e un escroc cu genţi de bani cash”, referindu-se la Dan Diaconescu şi la eşecul Oltchim. “Este o firmă mare, contributoare la bugetul de stat şi cu vreo 10.000 de angajaţi. N-am nimic cu investitorii străini, sunt bineveniţi, dar cred că e foarte bine să avem şi investitori români”, a afirmat Victor Ponta.

Compania Grup Feroviar Român a fost singura companie care a depus ofertă financiară în plic la licitaţia pentru vânzarea a 51% din acţiunile CFR Marfă. Preţul oferit este de 202 milioane de euro (preţul de pornire al licitaţiei fiind de 180 mil. euro), va fi achitat integral, iar investitorul şi-a asumat investiţii de 900 milioane de lei în CFR Marfă, plus 1,5 milioane euro pentru programe de mediu, a anunţat ministrul Relu Fenechiu.

Demnitarul speră să semneze contractul săptămâna viitoare, precizând că termenul de încasare a banilor este de maxim 2 luni de la semnarea acestui document. Pentru finalizarea tranzacţiei este nevoie şi de avizul Consiliului Concurenţei.

Grup Feroviar Român este o societate cu capital social integral privat, care prestează servicii de transport feroviar de mărfuri şi servicii conexe transportului feroviar. GFR exploatează un parc de 8.000 de vagoane şi 260 de locomotive. În asociere cu CFR Marfă în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro.

Magda SEVERIN

1 COMENTARIU

  1. Guvernul a sters peste noapte 400 de milioane de euro datorii pentru ca CFR sa se prezinte la licitatie curat ,uscat si neprihanit. Banii aia lipseau din bugetul statului nu din buzunarul lui Ponta pentru ase putea rennuta in acest mod la el. In alta ordine de idei ,o masina cit de cit pricopsita costa cam 10000 de euro. Daca facem o socoteala simpla rezulta ca CFR-ul costa cam cit 20000 de taraboante care in 7-8 ani ajung fiare vechi. CFRMarfa nu nu e tzatza Didina din Crucea de Piatra care s-a fanat si nu mai are cautare. Acesta firma este parte dintr-un patrimoniu care cuprinde toate garile din Romania( alea care au mai ramas), toate caile ferate din Romania, toate retelele de contact din Romania, toate terminalele de transcontainere precum si restul de infrastructura pendinte de caile ferate. Daca jumatate din acest patrimoniu valoreaza in ochii acestui guvern doar 20000 de taraboante gen Logan, atunci acest guvern n-are decit sa se duca sa se impuste pentru ca vecinii de la sud ,adica bulgarii, au facut deja pasul catre normalitate ,renuntind la privatizarea unui sector strategic al tarii lor ,si anume ,la privatizarea cailor ferate.Daca mai era nevoie de un semnal ca Romania este o colonie FMI,Banca Mondiala, sau alt organism financiar “Made in USA”acum nu mai exista nici o indoiala. America a inceput la fel . Si-a privatizat electricitatea ,apa ,gazele ,totul pina si armatadevenind dependenta de structuri paramilitare care nu dau socoteala nici macar presedintelui sau Congresului si a ajuns ,sau e pe cale sa ajunga, acolo unde ajung toti idiotii istoriei , adica la lada de gunoi. Daca ne facem ca o problema nu exista asta nu inseamna ca aceasta chiar nu exista!. Romania nu mai are industrie ,nu mai are agricultura, nu mai are petrochimie, nu mai are Armata, nu are Politie, dar are Guvern! .Sau guverne succesive gata sa vinda tot! Ceea ce ne mai ramine este sa facelm un pelerinaj la Tebea si altul la Snagov ca poate invie si Iancu si Vlad Tzepes, dupa care pe unul sa-l punem prim ministru si pe celelalt presedinte jucator.La sfirsit nu ne mai ramine decit sa-l reinviem pe Alimanescu si brigazile lui Fulger carora nu le trebuiau atitea judecati pentru a-i pedepsi pe hoti. Le trebuiau decit gloante!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.