Profesionistii in logistica

Invata din experienta altora ca sa fii pregatit sa optimizezi un supply chain aflat intr-o continua schimbare. Asa ar putea fi rezumata a 8-a editie a Conferintei Internationale a Asociatiei Romane de Logistica (ARILOG).

Studii de caz, sisteme IT de ultima ora, solutii financiare si de organizare a resurselor umane, toate au facut deliciul audientei, oferind repere despre cum pot merge lucrurile bine.

Mai bine in siguranta decat sa iti para rau

Si pentru ca siguranta marfurilor este foarte importanta, una dintre cele mai interesante prezentari ale conferintei ARILOG a fost cea realizata de Catalin Olteanu, director general al FM Logistic, avand tema „Mai bine in siguranta decat sa iti para rau“. De altfel, FM Logistic a investit mult (si inteligent) la capitolul siguranta, iar rezultatele sunt notabile.

„Astazi, siguranta supply chain-ului se refera la un complex de actiuni, legaturi interdepartamentale pentru emiterea unor procese corecte si pentru a le controla, precum si pentru pastrarea unui nivel bun al disciplinei in operatii. Acestea implica metode moderne de analiza si investigatii, precum si aplicarea unor actiuni corective“, a afirmat Catalin Olteanu. El a precizat ca in cadrul FM Logistic se prefera activitatea de prevenire, de descurajare a actiunilor care afecteaza siguranta marfurilor, utilizandu-se metode moderne, care merg de la sistemele clasice de supraveghere (unii soferi au fost prinsi furand cu ajutorul camerei ascunse), la popularizarea bunelor practici si pana la impunerea de reguli prin care se incearca si constientizarea personalului cu privire la necesitatea protejarii afacerii. De mentionat ca un studiu TAPA (Technology Asset Protection Association) defineste punctele de risc in supply chain, stabilind un procent de 27% in cadrul depozitului, 61% in tranzit si 12% la receptia la beneficiarul final. „Mica ciupeala caracterizeaza Romania“, a aratat Catalin Olteanu, precizand ca, in cea mai mare parte, disparitiile de marfuri se refera la cantitati mici, sub 5 baxuri.

Pentru a mentine un nivel bun privind siguranta marfurilor, FM Logistic pune accentul pe securitate in zona operationala. „Echipa de control a fost mutata din sectorul operational catre Departamentul de calitate. Am marit viteza feed-back-ului pentru cresterea eficacitatii masurilor luate. Am insistat ca angajatii sa respecte procedurile, realizand traininguri si folosind metode de evaluare si de recompensare a performantei. Am crescut importanta auditurilor interne si am avut reactii foarte dure la adresa celor care greseau – toleranta zero“. Catalin Olteanu a subliniat ca procedurile nu functioneaza daca oamenii nu sunt educati si nu sunt acceptate daca abaterile nu sunt sanctionate. „Nu in ultimul rand, ne-am implicat partenerii, informandu-i asupra actiunilor noastre si solicitand feedback“, a adaugat el, mentionand ca un proces bun de comunicare este de mare ajutor.

„Uneori, pe termen scurt, un avertisment ajuta, dar un business construit pe termen lung, care sa creeze incredere, este mult mai eficient“, a concluzionat Catalin Olteanu.

Job Rotation la Europharm

Foarte interesante au fost si prezentarile de pe segmentul resurselor umane, modul in care s-a realizat rotatia posturilor in cadrul Europharm Distributie ridicand mult interes in randul audientei. Concret, mutarea managerului de calitate la logistica, a managerului de logistica la financiar si a managerului financiar la vanzari a dat rezultate foarte bune in cadrul distribuitorului de produse farmaceutice. La capitolul sinergie, obiectivele au fost realizarea excelentei in servicii logistice, dezvoltarea platformei de servicii logistice si diversificarea portofoliului de servicii logistice, iar impactul a constat in eficientizare, crestere si dezvoltarea echipei. Pe segmentul de parteneriat, s-a urmarit asezarea departamentului financiar ca partener, simplificarea activitatii si construirea increderii, iar impactul a fost constituit de optimizarea costurilor, a capitalului uman si de securizarea afacerii. Tot prin rotatia posturilor s-a urmarit si cresterea organica, ceea ce la nivel de individ si de echipa s-a caracterizat prin dezvoltare, performanta, motivare si angajament si prin majorarea vizibilitatii, iar la nivel de organizatie prin agilitate si adaptabilitate.

Romanii sunt cei mai buni manageri de criza

Pe timp de criza, cerintele adresate managementului sunt deosebit de ridicate. Un sondaj realizat recent de HILL International referitor la potentialul managementului in perioada de criza in tari din Europa Centrala si de Est a evidentiat caracteristicile principale si punctele tari ale fiecarei tari.

Sondajul a inclus 15 tari: Austria, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Ungaria, Letonia, Macedonia, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia si Ucraina.

Au fost vizate aspecte precum: urmarirea obiectivelor, disponibilitatea de asumare a riscurilor, abilitati precum stabilirea prioritatilor si luarea rapida a deciziilor, curajul in a implementa solutii creative si neconventionale, toleranta ridicata la frustrare si disponibilitatea, increderea in fortele proprii, disciplina si constiinciozitate, sensibilitatea la valorile etice si morale.

De asemenea, au fost evaluate aspecte legate de interactiunea umana: rezistenta la conflicte, increderea in sine, echilibrul interior, puterea de motivare, capacitatea de a produce entuziasm, stilul deschis si transparent de comunicare.

„Un manager bun creeaza incredere in perioadele dificile, cunoaste si foloseste potentialul angajatilor sai, este permanent informat in legatura cu aspectele importante si incurajeaza pe ceilalti sa participe activ in procesul de gasire a solutiilor“, a aratat Monica Vrabiescu, general manager – Hill International.

Rezultatele sondajului au aratat ca, in Romania, se gasesc cei mai buni manageri de criza, urmati de cei din Turcia, Polonia si Croatia. Oamenii de afaceri din tara noastra sunt bine pregatiti, determinati, orientati pe actiune, indrazneti, echilibrati din punct de vedere emotional, comunicativi, disciplinati si muncitori.

Premiile ARILOG

Unul dintre cele mai importante momente ale conferintei ARILOG l-a constituit acordarea premiilor pentru logistica. Best Logistics and Operational Excellence Award a fost acordat companiei Groep H. Essers iar Win-Win Collaboration Award a mers catre OTZ Logistics Group, pentru proiectul realizat cu British American Tobacco Romania Investment.

Daniel Scaesteanu, director general OTZ Logistics Group, castigator al Win-Win Collaboration Award

„Punctele forte ale proiectului realizat impreuna cu British American Tobacco Romania Investment au fost legate de transparenta in abordare, de analiza nevoilor clientului, de faptul ca ei au fost in pozitia in care aveau deja experienta in servicii externalizate de acest fel si ne-au putut transfera foarte multa informatie. Isi cunosc foarte bine business-ul si practic nu am avut surprize. Din relatarile clientului, am depasit asteptarile initiale si, din punctul nostru de vedere, asteptarile privind performantele financiare si cele legate de eficienta operationala. Este vorba despre un parteneriat in beneficiul tuturor“.

Groep H.Essers Romania a castigat „Best Logistics and Operational Excellence Award“, cu proiectul „Sisteme inovative pentru performanta in supply chain“.

Marc Paulissen, Country Manager Romania Groep H.Essers:

„Cred ca acest premiu inseamna in primul rand o recompensa pentru oameni, pentru cei care lucreaza in depozite, pentru toti angajatii nostri. In ultimii trei ani, am lucrat la o serie de proceduri care sa ne permita sa oferim servicii logistice mai bune, iar premiul reprezinta o recunoastere a investitiilor importante pe care le-am realizat in echipamente, in proceduri de avangarda si, mai ales, in oameni. Vom continua procesul inovator in serviciile logistice pe care le oferim clientilor nostri, aceasta fiind filozofia ce sta la baza activitatii noastre“.

Robert Pasaniuc, Business Development & Sales Manager Romania Groep H.Essers:

„Ne-am dorit ca acest proiect sa fie cunoscut si apreciat pe piata de logistica, deoarece am investit mult in oameni si in sisteme, iar activitatea noastra include multe elemente de avangarda pentru Romania“.

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.