UPDATE! Ramona Mănescu, ministru cu patalama

Preşedintele Traian Băsescu a semnat, luni, decretul de numire a Ramonei Mănescu în funcţia de ministru al Transporturilor. Ea va depune jurământul la Palatul Cotroceni în jurul orei 15.30. Marele absent va fi premierul Victor Ponta, care se află într-o vizită oficială de două zile în Republica Moldova.

UPDATE, ora 16.00: Preşedintele Traian Băsescu a declarat, la ceremonia de învestitură a Ramonei Mănescu în funcţia de ministru al Transporturilor, că speră ca aceasta să nu va mai aibă aprecieri “tip Crin Antonescu” legate de DNA.

Amintim că în martie 2010, într-o interpelare în plenul Parlamentului European, Mănescu a cerut, nici mai mult, nici mai puţin, desfiinţarea Direcţiei Generale Anticorupţie.

Ea considera instituţia ca fiind vinovată de presiuni politice asupra penalilor din fruntea ţării şi acuza că activitatea procurorilor anticorupţie este lipsită de eficienţă. Între timp, dosare răsunătoare instrumentate de DNA au avut ca final condamnări cu închisoarea, în instanţă, printre numele celebre numărându-se:

– fostul premier Adrian Năstase (2 ani de închisoare, din care a ispăşit 9 luni)

– fostul miniştru Relu Fenechiu (condamnat în primă instanţă la 5 ani de detenţie)

– fostul ministru Decebal Traian Remeş (3 ani de închisoare)

– fostul ministru Ioan Avram Mureşan (7 ani de închisoare)

– fostul senator Cătălin Voicu (7 ani de detenţie)

– fostul senator Gigi Becali (3 ani şi jumătate de închisoare)

– fostul baron local Nicolae Mischie (4 ani după gratii) etc.  

În scurtul său discurs, şeful statului i-a amintit noului ministru al Transporturilor despre problemele stringente ale instituţiei şi i-a trasat 4 sarcini.

basescu

“În primul rând, vă felicit pentru numirea în funcţia de ministru şi cred că ar trebui să priviţi la 4 lucruri: privatizarea CFR Marfă, absorbţia fondurilor europene, tronsonul Nădlac-Arad – pentru că restul tronsoanelor de la Sibiu sunt în execuţie – şi metroul bucureştean. În rest, vă doresc mult succes şi îmi exprim speranţa că nu veţi mai avea aprecieri de tip Crin Antonescu legate de DNA”, a spus Băsescu. 

Preşedintele Senatului, Crin Antonescu, a fost şi el prezent la ceremonia depunerii jurământului de învestitură, dar a plecat imediat ce preşedintele Traian Băsescu şi-a început discursul, stârnind amuzamentul şefului statului şi a preşedintelui Camerei Deputaţilor, Valeriu Zgonea, care l-au urmărit, zâmbind, pe Antonescu până a părăsit sala de ceremonii. 

Ponta scapă de interimat

Noul ministru al Transporturilor este numit, astfel, după 45 de zile de la demiterea lui Relu Fenechiu, în 12 iulie, când a fost condamnat la 5 ani de închisoare în Dosarul Transformatorul.

De atunci, premierul Victor Ponta a asigurat interimatul la şefia acestei instituţii, însă el l-a desemnat pe secretarul de stat Cristian Ghibu să gestioneze activitatea curentă a Ministerului Transporturilor.

Blonda de la Transporturi

Ramona Mănescu are 40 de ani (n. 6 decembrie 1972, la Constanţa), iar în PNL a intrat în 1990, la vârsta de 18 ani. Din 2007 este europarlamentar. A absolvit Facultatea de Drept.

ramona manescu blog

“Blonda de la Transporturi”, cum deja a fost catalogată de presă, este al doilea ministru femeie la Transporturi, după Anca Boagiu. Nu are experienţă în transporturi, ca prima, dar cunoaşte tainele absorbţiaei fondurilor europene. Şi, oricum, Mănescu nu va avea în atribuţii construirea autostrăzilor şi reabilitarea-modernizarea drumurilor naţionale, deoarece acestea au fost deja acaparate la începutul anului de ministrul delegat Dan Şova, la Departamentul marilor proiecte de infrastructură.

Odată instalată la cârma Transporturilor, Mănescu va trebui să semneze contractul de privatizare a CFR Marfă, de care s-a ferit cu toată puterea Victor Ponta, deşi au trecut mai bine de 60 de zile de la anunţarea Grupului Feroviar Român (GFR) drept câştigător al licitaţiei.

Acum, Gruia Stoica nu mai are cale de întors: ori semnează contractul – caz în care, dacă nu achită cele 202 milioane de euro ofertate va pierde şi garanţia de 10 milioane de euro plătită deja -, ori renunţă la CFR Marfă.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.