Reparaţiile podului de la Agigea s-au scumpit de 3 ori

Reparaţiile ce se efectuează la podul de la Agigea vor costa de 3 ori mai mult decât se prevăzuse iniţial, respectiv 12 milioane de euro în loc de 4 milioane de euro, a anunţat joi, la Constanţa, Mihai Băşulescu, director al Direcţiei proiecte din fonduri externe rambursabile din CNADNR. Motivul: în proiectul iniţial nu era prevăzută şi înlocuirea hobanelor.

“Când s-au pornit lucrările de execuţie era gândită doar reabilitarea tablierului şi a căii pe pod. Când au început lucrările, au apărut degradări la nivelul hobanelor, care ne-au făcut să luăm decizia să le schimbăm, pentru a nu avea probleme ulterior. Din această cauză a intervenit această pauză în lucrările la tablier pentru schimbarea hobanelor. Deci, practic din 15 iunie vom avea tot sistemul de hobane nou. Iniţial, proiectul trebuia să coste 4 milioane de euro, dar cu această etapă de schimbare a hobanelor posibil să ajungem 12 milioane euro, incluzând şi finalizarea lucrărilor la tablier”, a spus Băşulescu.

Compania Bilfinger Berger Baugesellschaft a câştigat licitaţia pentru reabilitarea podului de la Agigea, în lungime de 266 de metri şi o lăţime de 20,90 metri. Valoarea contractului era de 3,8 milioane de euro, fără TVA.

Camioanele au fost interzise pe pod începând cu data de 1 octombrie 2013 şi până în 15 iunie 2014, când CNADNR estimează că reparaţiile vor fi finalizate. În perioada sărbătorilor de iarnă restricţia s-a ridicat pentru autovehiculele de până în 5 tone, până atunci fiind permisă numai circulaţia autoturismelor. Din 23 ianuarie vor fi introduse din nou restricţii orare, dar cele de tonaj rămân la până 5 tone.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.