SOFERI BUNI pentru camioane premium

„Am cumparat un camion, dar consumul de carburant este mare“ sau „camionul nu are suficienta putere“ ori „sistemul de franare se uzeaza prea repede“… Sunt cateva dintre problemele semnalate de catre utilizatorii de vehicule comerciale grele si, in majoritatea cazurilor, motivul este cat se poate de banal: necunoasterea camionului, a modului in care acesta trebuie condus pentru a se obtine performante maxime.

O problema banala, dar nu foarte usor de rezolvat. Mercedes-Benz a decis sa se implice direct in pregatirea soferilor clientilor sai, iar rezultatele sunt remarcabile.

Tinta – reducerea consumului

Echipa ProfiTraining din Germania, partener oficial Daimler, are rolul de a evidentia calitatile tehnice ale camioanelor Mercedes-Benz in randul utilizatorilor acestora. Si nu este un lucru usor, avand in vedere faptul ca autovehiculele Mercedes se vand peste tot in lume. Evenimentul Mercedes-Benz Drivers’ Training Road Show, inaugurat in 2008, a adus din nou aceasta echipa de profesionisti in Romania. Astfel, in perioada 30 septembrie – 3 octombrie, s-a desfasurat in apropiere de Sibiu un program de pregatire Eco pentru soferii romani de camioane. Tintele principale au fost reducerea consumului de combustibil, extinderea duratei de viata a camionului, siguranta in trafic, protejarea mediului si reducerea gradului de stres al soferului.

În itinerariul acestui eveniment au fost incluse opt tari – Estonia, Lituania, Letonia, Slovenia, Ungaria, Romania, Bulgaria, Serbia – fiind pregatiti peste 400 de soferi.

Conform declaratiilor instructorilor germani, Romania se plaseaza pe o pozitie destul de buna din punct de vedere al pregatirii soferilor, dar mai sunt inca multe de facut.

Reducerea semnificativa a consumul de combustibil, a uzurii si cresterea perioadei de viata a camionului depind nu numai de performantele acestuia, dar si de cunostintele tehnice si indemanarea dobandite constant de catre soferi. În plus, conducerea economica imbunatateste siguranta in trafic, protejeaza mediul si reduce gradul de stres al soferului, chiar la acelasi nivel de volum transportat. Astfel de teme menite sa contribuie semnificativ la cresterea productivitatii firmelor de transport din Romania au fost prezentate de catre instructorii echipei ProfiTraining.

Pe parcursul perioadei in care acestia s-au aflat in apropiere de Sibiu, echipa a sustinut cursuri practice si teoretice pentru soferii romani, destinate in primul rand intelegerii tehnologiei avansate a camioanelor Mercedes-Benz, care conduce la o productivitate crescuta.

Programul de pregatire Eco este structurat in cinci etape, pe parcursul unei zile, in asa fel incat sa fie foarte eficient si notiunile teoretice sa poata fi puse ulterior in practica: introducere generala, sesiune de conducere (I), notiuni teoretice, sesiune de conducere (II) si prezentarea rezultatelor. De mentionat ca soferii au avut cu aceasta ocazie si posibilitatea de a testa recent lansatul model, Actros 3.

În Romania, programul Drivers’ Training a fost inaugurat oficial in 2008, cand participantii au beneficiat de informatii detaliate asupra modului in care pot fi reduse cheltuielile unei firme de transport. Aceste cursuri se ofera la nivel european, in toate tarile in care Mercedes-Benz este prezent oficial.

În acest sens, transportatorii autohtoni pot beneficia de cursuri precum: familiarizare, curs foarte folositor la preluarea autovehiculelor (hand-over); conducere economica si preventiva – durata 1 zi; conducere economica si preventiva, nivel avansat – durata 2 zile. Trimiterea soferilor la cursurile de pregatire devine tot mai importanta pentru firmele de transport, avand in vedere potentialul semnificativ de reducere a costurilor.

Cateva ponturi

– Utilizarea cat mai frecventa a sistemului auxiliar de franare (retarder)

– Evitarea schimbarii nejustificate a treptelor de viteza

– Atingerea cat mai rapida a vitezei de croaziera (cat mai putine trepte de viteza schimbate)

– Anticiparea are un impact important asupra consumului de combustibil

– La 50 km/h, in cazul unui autovehicul incarcat (cu masa totala de 40 t), daca este luat piciorul de pe pedala de acceleratie dureaza 5 secunde pana cand incepe sa incetineasca. În acest timp, sunt parcursi 75 de metri.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.