Tariceanu da vina pe statul roman pentru nerealizarile Ford la Craiova

Fostul premier Calin Popescu Tariceanu ia in brate Ford si critica statul roman pentru nerealizarea, de catre compania americana, a prevederilor contractului incheiat pe vremea guvernarii PNL. Producatorul auto a preluat in 2007, de la stat, compania Automobile Craiova, iar conform contractului de privatizare avea obligatia sa realizeze pana in septembrie 2011 – termen prelungit, printr-un act additional, pana la 19 martie 2012 – investitii tehnologice si de mediu de 675 milioane euro si un volum de autovehicule de aproximativ 250.000 unitati. Nu a reusit decat 17.000 de unitati. Din acest motiv, ajutorul de stat i-a fost injumatatit.

Tariceanu a spus miercuri, intr-o conferinta de presa la Craiova, ca Ford ar putea “ramane o amintire” daca autoritatile vor penaliza compania fara sa indeplineasca si obligatiile, respectiv realizarea infrastructurii necesare exportului. El sustine ca nerespectarea de catre autoritatile locale a angajamentelor fata de Ford Romania ar putea pune in pericol derularea investitiei de la Craiova.

“Ford a venit in Romania considerand ca sunt niste conditii favorabile. Potrivit planurilor Ford, 93-94% din productie urmeaza sa fie exportata catre Europa centrala si de vest. Acest lucru presupune un flux enorm de aprovizionare cu piese si componente si un alt flux enorm de produse finite, de masini care trebuie expediate. Pentru aceasta, autoritatile locale ar fi trebuit sa aiba grija sa isi respecte angajamentele pe care ni le-am luat cu totii in momentul semnarii contractului de privatizare. Daca Guvernul care a urmat dupa cel pe care l-am condus a fost foarte atent in a urmari obligatiile pe care Ford si le-a luat si eventual a sanctiona sau a penaliza Ford, nu acelasi lucru a facut cu obligatiile pe care le aveau Guvernul si autoritatile locale, obligatiile pe care ni le-am luat in asa fel incat activitatea sa se poata desfasura in bune conditii”, a declarat Calin Popescu Tariceanu.

Atac pe infrastructura

Potrivit acestuia, o serie de angajamente ale partii romane, care au fost asumate de catre Primaria Craiova, nu au fost realizate, printre acestea numarandu-se un drum expres care sa lege Craiova de sistemul de autostrazi al Coridorului 4 Pan-european si un drum expres catre unul dintre porturile dunarene, fluviul urmand sa fie utilizat pentru transportul autoturismelor Ford.

“Nu este suficient ca primarul Craiovei sa ofere cheia orasului companiei Ford cand vine in Craiovain acel moment, ceea ce este foarte frumos ca atitudine, dar ce facem din ceea ce ne-am angajat? Si aici observ o restanta care pe mine ma pune pe ganduri, pentru ca Romania nu este buricul pamantului. Mai sunt tari in care se pot instala investitorii mari si daca conditiile pe care noi nu suntem in stare sa le oferim le vor oferi altii la un moment dat, asa cum au venit pot sa si inchida cu chiea si sa si plece in alta parte. Lansez un semnal serios de alarma ca s-a trecut de cateva ori razant pe langa decizii care ar fi putut sa afecteze negativ investitia Ford de la Craiova. Si daca in viitor se va proceda la fel sa nu va mirati intr-o zi ca o sa ramana numai o amintire”, a adaugat deputatul PNL. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.