UNTRR şi asociațiile profesionale din UE 12 susţin liberalizarea cabotajului în UE şi eliminarea barierelor neoprotecţioniste ridicate de UE 15

UNTRR susține intenția Comisiei Europene de a deschide în continuare piața cabotajului în UE, şi alături de alte asociaţii profesionale din UE 12 (Polonia, Ungaria, Lituania), sprijină pachetul politic nr. 1 propus de Comisia Europeana – Deschiderea cabotajului fără extensie de timp, se arată într-un comunicat remis redacţiei de UNTRR şi pe care îl redăm integral:

Comisia Europeană a prezentat la începutul acestui an, în contextul revizuirii Regulamentului 1072/2009 referitor la accesul la piața transportului rutier de marfă, o listă de potenţiale măsuri politice privind liberalizarea cabotajului în UE.

Este evident că țările din Europa de Est (UE 12), ca România, sunt interesate de liberalizarea imediată a pieței. Cu toate acestea, în ciuda declarațiilor privind liberalizarea completă a cabotajului (cabotajul fiind inventat în UE 15), în prezent ţările din Europa de Vest (UE 15) încearcă să ridice bariere împotriva cabotajului, în principal pentru țările est-europene, fapt determinat de teama de concurență din aceste țări.

În acest context, UNTRR susține intenția Comisiei Europene de a deschide în continuare piața cabotajului în UE, şi alături de alte asociaţii profesionale din UE 12 (Polonia, Ungaria, Lituania), sprijinim pachetul politic nr. 1 propus de Comisia Europeana – Deschiderea cabotajului fără extensie de timp.

În același timp, UNTRR împărtășește poziția Ministerului Transporturilor din Polonia și a asociației profesionale a transportatorilor rutieri polonezi, poziție susținută şi de grupul Visegrad.

Grupul Visegrád, sau  V4, este o organizaţie de cooperare a 4 state Central Europene – Republica Cehă, Ungaria, Polonia şi Slovacia – în scopul cooperării regionale şi sprijinului reciproc în vederea integrării politice și economice în Uniunea Europeană – potrivit căreia deciziile privind sectorul transporturilor rutiere trebuie luate într-o manieră corect fundamentată, respectând procedurile legale şi succesiunea normală a lucrărilor Comisiei Europene.

Pentru a lua decizii corecte asupra modificării regulilor aplicabile cabotajului în viitor, este necesar ca mai întâi Comisia Europeană să-şi prezinte raportul asupra stadiului pieţei de transport rutier din UE conform precizărilor Articolului 17 paragraful 3 al Regulamentului 1072/2009.

UNTRR și asociațiile profesionale din UE 12 susțin liberalizarea cabotajului în UE și eliminarea barierelor neoprotecţioniste ridicate de UE 15.

Pe site-ul www.untrr.ro la secțiunea Cabotaj puteți consulta:

– Poziția UNTRR privind cabotajul, în contextul viitoarei revizuiri a Regulamentului UE 1072/2009 privind accesul la piața transportului rutier de mărfuri

– Nota de informare a delegației Poloneze, în numele Grupului Visegrad, asupra accesului la piața transportului rutier de mărfuri – tratată la punctul „Alte probleme” la întâlnirea Consiliului de Transport, Telecomunicații și Energie pe 11 martie 2013

– Poziţia MKFE – Ungaria privind cabotajul, 30.11.2012

– Documentele de poziţie ale asociaţiilor profesionale din UE 15: TLN Olanda, Nordic Logistics Association, FNTR Franța, BGL Germania, ITD Danemarca.

* * *

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Grupul Visegrád, sau  V4, este o organizaţie de cooperare a 4 state Central Europene – Republica Cehă, Ungaria, Polonia şi Slovacia – în scopul cooperării regionale şi sprijinului reciproc în vederea integrării politice și economice în Uniunea Europeană.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.