Patronatele din transporturi: UNSAR dezinformează opinia publică

patronateÎn urma informațiilor transmise presei de către Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR), patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, COTAR, APTE 2002, FORT, ARTRI, APULUM fac următoarele precizări:

UNSAR socotește prima de asigurare pentru fiecare camion considerând că fiecare camion produce o daună de 18.500 lei în fiecare an!

Conform datelor ASF, polița medie pentru camioane a fost în 2016 de 10.000 lei, iar la o rată a daunei de 15,6% asigurătorii au plătit o daună medie de 18.500 lei.

Astfel, asigurătorii încasează 60.000 lei și nu le ajung să plătească 18.500 lei !!! Dar aceștia calculează primele de asigurare ca și când fiecare camion produce un accident de 18.500 lei!

Asigurătorii se plâng că sunt pe pierdere pe segmentul RCA, atunci de ce mai vând asigurări RCA dacă sunt pe pierdere?

UNSAR ne acuză că am comparat o poliță încheiată la Astra Asigurări în 2015 cu una actuală și că Astra practica prețuri de dumping. Dar Astra Asigurări a făcut parte din UNSAR, de ce nu s-au sesizat de la bun început că aceasta are prețuri de dumping? De ce transportatorii rutieri trebuie să plătească pentru ineficiența sistemului de asigurări?

Daunele pot fi limitate prin diferite măsuri de prevenire a accidentelor și incidentelor, dar UNSAR și asigurătorii au dovedit că nu au niciun interes. În ape tulburi asigurătorii câștigă mai mult. În zona RCA relația asigurător-asigurat a ieșit de anul trecut din zona de parteneriat și a intrat în zona relației asigurător stăpân-transportator sclav!

UNSAR a refuzat permanent dialogul cu organizațiile transportatorilor. UNSAR prin comunicatul de presă de ieri reconfirmă că nu are niciun interes în reducerea riscurilor și a costurilor asigurătorilor!

Oare cu cât ”au uns” asigurătorii ASF și Guvernul ca să își permită această atitudine sfidătoare față de industria transporturilor din România?

Lipsa acțiunii ASF și a Guvernului confirmă în mare măsură cele de mai sus.

Reamintim opiniei publice că RCA este obligatoriu și că metoda de calcul RCA trebuie să fie TRANSPARENTĂ și PUBLICĂ!

Secretul pieței asigurărilor RCA de 1 miliard de euro anual în România – va fi făcut public de Parlament sau va fi acoperit de Parlamentul României?

Redăm și comunicatul UNSAR:

Poziția UNSAR referitoare la dezinformările lansate în spatiul public de către organizațiile transportatorilor

Având în vedere informațiile false propagate de reprezentanții organizațiile transportatorilor în ultima perioadă, UNSAR dorește să facă următoarele precizări:

  1. Prețurile polițelor RCA nu au crescut cu 300% față de 2015

Plecând de la cazuri izolate, transportatorii acuză zilnic creșteri masive de prețuri ale poliței RCA, chiar și de 300%. Conform datelor oficiale prezentate de ASF, prima medie RCA pentru transportatori a crescut cu 52,3% în ultimele 12 luni.

Această creștere de 50% a primei medii pentru transportatori este motivată de:

– Intrarea în faliment a două companii de asigurare care acopereau aproape 50% din piața RCA . Precizăm că firmele rămase în piață au preluat nu doar clienții, ci și riscurile aferente.

– În trimestrul al doilea al anului 2016, dauna medie totală a atins nivelul maxim de până acum.

– Începând cu 1 ianuarie 2016 a intrat în vigoare Directiva Europeană Solvabilitate II. Aceasta a introdus reguli mult mai stricte pentru asigurători, în special în ceea ce privește capitalul de solvabilitate.

  1. Reducerea riscurilor în trafic ar trebui să fie principala preocupare a transportatorilor

Cifrele spun că 1 din 6 camioane produce în fiecare an un accident. Accidente care, de cele mai multe ori, au ca finalitate piederi de vieți.  Numai în ultimul sfârșit de săptămână au avut loc mai multe accidente grave, produse de șoferii unor firme de transport, soldate cu numeroase victime:

–          18 persoane au fost implicate în accidentul produs de un șofer de microbuz care nu a acordat prioritate unui autoturism, în județul Galați. Opt persoane au fost rănite, dintre care cinci au fost prinse sub fiarele contorsionate. Autorităţile au activat codul roşu.

–          Sâmbătă pe autostrada A2, la kilometrul 34, un TIR care venea dinspre Constanta a intrat pe contrasens și s-a răsturnat peste un autoturism. Un bărbat a rămas încarcerat în urma impactului, iar o altă persoană a fost rănită.

–          Un alt accident rutier în care au fost implicate două autocamioane au blocat circulaţia pe sensul spre Capitală, al Autostrăzii A1 Bucureşti – Piteşti. Două persoane au fost rănite, dintre care una încarcerată.

  1. Companiile de asigurare nu vor sa falimenteze transportatorii

În calitate de parteneri ai firmelor de transport, companiile de asigurare își doresc o colaborare corectă. Însă o condiție esențială pentru ca această asociere să aibă rezultate optime este promovarea unui comportament responsabil în trafic. Din păcate, în acest moment, realitatea este cu totul alta în ceea ce privește transportatorii.

Contrar informațiilor furnizate de transportatori, companiile de asigurare care vând polițe RCA sunt cele care pierd bani, în timp ce afacerile transportatorilor sunt în creștere. Conform datelor raportate de ASF pentru 2015, pentru fiecare 100 de lei încasați pentru polița RCA, companiile de asigurări au cheltuit circa 120 de lei. Pe de altă parte, cele mai mari zece companii de transport au înregistrat o dublare a câşti­gului net, fără a lua în calcul companiile pe pierdere.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.