DOLO TRANS OLIMPIC Transporturile pot atrage noi investitori

2_dolo-trans-olimpicUltimele doua editii ale RTCY au evidentiat tot mai multe firme de transport, proaspat aparute, ce reusesc sa aiba un ritm fantastic de dezvoltare. Transportul rutier de marfuri traverseaza o perioada în care anumite retete profitabile pot fi puse în aplicare cu succes.

Infiintata în 2011, Dolo Trans Olimpic reprezinta dovada vie a faptului ca transportul rutier poate oferi astazi o buna oportunitate pentru investitori. „Am terminat în 2011 facultatea si am început sa ma ocup de aceasta afacere. Am transportat la început piese pentru Peugeot si Citroën din Franţa, apoi am început sa colaboram cu Gefco. In timp, tot mai multi clienti au început sa ne contacteze si, astfel, am cumparat mai multe camioane“, a aratat Cristian Dolofan, director general Dolo Trans Olimpic (DTO). Aparitia si dezvoltarea companiei a fost posibila cu ajutorul unor investitii directe substantiale ale actionarilor, sursa acestora fiind omul de afaceri Gheorghe Dolofan, actionar majoritar al Trust Motors, importatorul Peugeot si Citroën în România. „Este o investiţie foarte mare, dar, calculând si vazând rezultatele, am ajuns la concluzia ca este corect sa investim în transport. Mai asteptam înca 50 de camioane, pâna la sfârsitul anului si, în plus, am realizat si un service auto. Nu avem niciun leasing pentru camioanele achizitionate, reinvestim tot profitul si, totodata, am fost ajutati de unchiul meu, Gheorghe Dolofan“, a precizat directorul general DTO.

Entuziasm si experienta

Modul în care functioneaza astazi DTO pare a fi ecuatia perfecta pentru o afacere de transport. Compania beneficiaza de entuziasmul specific unui start-up, în care energia legata de dorinta angajatilor de a se afirma este la un nivel maxim. Experienta si tineretea se îmbina în mod functional în cadrul DTO, asigurând flexibilitate si viteza de reactie ridicata. In acelasi timp, neajunsurile legate de lipsa resurselor, specifice unei afaceri aflate la început, nu se aplica în cazul DTO. Atât din punct de vedere al oamenilor, cât si al echipamentelor, compania nu a facut compromisuri. Flota, ce va atinge 200 de camioane Mercedes-Benz pâna la finalul acestui an, este noua, asigurând costuri de întretinere minime si un consum redus de motorina. Cultul pentru nou este vizibil în toate aspectele companiei – birouri, parcare, service, spalatorie… „Am început cu camioane second-hand, care au mers bine 7-8 luni, apoi am început sa le reparam tot mai des si am ajuns la concluzia ca este mai bine sa cumparam vehicule noi. Intr-adevar, camioanele sunt mai scumpe la achiziţie, dar, în timp, îsi dovedesc avantajele. Iar la transportoare, structurile LOHR pe care le folosim merg foarte bine pe Mercedes-Benz“, a explicat Cristian Dolofan. Pe zona de control, DTO se bazeaza pe instrumente consacrate precum FleetBoard sau WindSoft si, astfel, exista o buna vizibilitate asupra costurilor.

Problema soferilor, din ce în ce mai delicata în ultima vreme, a putut fi depasita mai usor de catre DTO, datorita conditiilor oferite, superioare mediei întâlnite pe piata. „Ne-am descurcat destul de greu cu soferii, pe care i-am motivat cu salarii bune si camioane noi. Diurna este acordata pe zi, fara a fi legata de km parcursi. In plus, oferim bonusuri la 3 luni. Avem nevoie de soferi cu experienta, în special la transportul de autoturisme, unde rata daunelor trebuie mentinuta cât mai scazuta. In ceea ce priveste consumul, 80% dintre soferi au trecut deja prin programul de instruire Mercedes-Benz“, a declarat directorul general DTO.

Cristian Dolofan, director general DTO:

„Este o afacere cu un profit destul de bun, în aproximativ 4-5 ani vom recupera investiţia. Un punct forte pentru noi este reprezentat de faptul ca nu avem leasinguri.“

„Vrem sa ne dezvoltam în continuare pe parte de flota. In ceea ce priveste service-ul, am devenit service autorizat LOHR, producatorul de structuri pentru transport masini. Avem 75 de vehicule de la ei, dintre care 50 sunt noi.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.