Numai satisfacţia clienţilor contează

Grupul Eurolines şi-a prezentat, în cadrul unei conferinţe de presă, rezultatele obţinute în anul 2013. Din cei 330 milioane lei, cifră de afaceri a grupului, 230 milioane lei reprezintă cifra de afaceri a companiei Touring Europa Bus, cea care deţine agenţiile Tui Travel Center şi Eurolines.

Pentru pachete turistice, creşterea înregistrată este de 61% în 2013 faţă de 2012. Pentru biletele de avion, creşterea este de 18% şi 7% reprezintă creşterea la biletele de autocar. Pentru acest an, Grupul Eurolines estimează o creştere a cifrei de afaceri de minim 20%. În 2014, reprezentanţii grupului estimează că valoarea pachetelor turistice vândute de reţelele TUI TravelCenter şi Eurolines va fi cu 38% mai mare. Afacerile Rombus Transport, compania care se ocupă de transportul de persoane în cadrul Grupului, se vor majora cu 7% faţă de nivelul înregistrat anul trecut, până la aproximativ 22 milioane de lei. Investiţiile totale programate pentru acest an de Grupul Eurolines se ridică la aproximativ 14 milioane lei. Însă, dincolo de cifre, Grupul Eurolines România îşi concentrează energia în direcţia inovării, implementând concepte noi în toate segmentele pe care activează.

Clase de confort la autocare

În prezent, compania deţine 33 de autocare, iar de anul trecut a demarat procesul de reînnoire a parcului. Astfel, la finalul anului 2012, au fost achiziţionate două autocare Scania Irizar i6 şi un Scania New Century, având an de fabricaţie 2011, 2012. În noiembrie 2013, au intrat în flotă alte două autocare noi, Scania, carosate de Tata Hispano. „În mai-iunie 2014, vom achiziţiona alte opt autocare noi Scania Glory, carosate de carosierul spaniol Beulas. Acestea sunt parte a unui proiect ce reprezintă o premieră pentru transportul de călători în România, introducând conceptul de clase. Vor exista clasa Business şi clasa Economy“, a arătat Cristian Băciucu, director general Rombus Transport. Aceste autocare vor avea 57 de locuri, dintre care primele opt, cele din faţă, vor fi destinate clasei Business – mai mult loc între scaune, fotolii mai confortabile şi acces la un sistem multimedia. Accesul la internet este asigurat pentru toţi pasagerii, deocamdată doar pe teritoriul României. De asemenea, pasagerii vor beneficia de prize de 220 V. În plus, în autocare vor exista automate pentru sandwich-uri şi băuturi răcoritoare, precum şi pentru cafea. Două dintre cele opt autocare vor fi prevăzute cu locuri speciale pentru persoanele cu dizabilităţi.

Investiţiile din 2014 se vor ridica la 2,5 milioane euro.

„Autocarele vor veni la începutul lunii iunie şi sunt destinate curselor către Germania. Dacă acest proiect va funcţiona, se va extinde şi către celelalte destinaţii. Tarifele vor fi diferenţiate, iar biletele pentru business vor fi cu aproximativ 10% mai mari“, a completat Cristian Băciucu.

Nou concept pentru agenţii

În 2013, Grupul Eurolines a deschis 16 agenţii de turism, ultimele două venind cu un concept nou. Este vorba despre agenţiile din Afi Mall Ploieşti şi Mall Băneasa, în care s-au investit aproximativ 500.000 lei şi propun o schimbare totală pentru a oferi clienţilor o experienţă care începe din agenţie. Agenţiile sunt dotate cu tehnologii de ultimă oră, iar oamenii pot vedea diverse imagini şi se pot inspira pentru vacanţele dorite. Reprezentanţii Grupului Eurolines consideră că acest nou concept vizual marchează înlocuirea unui model clasic de agenţie de turism care ţintea vânzarea, ofertarea şi rezervarea pachetelor turistice cu unul care valorizează experienţa. „TUI TravelCenter oferă mai mult decât pachete turistice în toate destinaţiile de turism ale lumii – oferă cele mai frumoase amintiri. Dorinţa noastră este ca oamenii să vină în agenţie ca la cinema. Practic, vacanţa începe în agenţie. Turiştii pot vedea locul în care vor merge“, a explicat Dragoş Anastasiu, preşedintele Grupului Eurolines România. Deşi şi-a propus în acest an o creştere de 20%, încă din primele două luni, Grupul a înregistrat un avans de 41%. Comportamentul turistului se schimbă. Creşterea early-booking-ului este o tendinţă importantă şi reprezentanţii Eurolines estimează că, pentru sezonul de vară, 50% din pachete se vând în această perioadă. De asemenea, segmentul vacanţelor exotice a înregistrat creşteri importante. Destinaţii precum Republica Dominicană, Maldive, Thailanda au ajuns să coste asemănător cu o vacanţă în Turcia. Practic, diferenţa nu mai este reprezentată de preţ, ci de distanţă. Pentru 2014, se estimează că, pentru destinaţia Dubai, vor exista 65.000 persoane la nivelul întregii ţări. Astfel, este de aşteptat ca în 2-3 ani să apară chartere operate din România către destinaţii exotice. Conform reprezentanţilor Eurolines, valoarea vacanţelor cumpărate a crescut în 2013 şi probabil va creşte şi în 2014 cu 7%. Şi pe partea de incoming Grupul se aşteaptă la o majorare cu 25% în 2014, iar cheia creşterii numărului de turişti străini în România o reprezintă promovarea. „Avem numeroase probleme legate de produsele turistice româneşti, însă, cu toate acestea, putem face incoming pentru că avem produse ce se pot vinde foarte bine. Aproape 100% din străinii veniţi în România sunt satisfăcuţi. Aşteptările lor sunt sub serviciile pe care le primesc. Din păcate, imaginea României în străinătate este catastrofală şi discutăm de imaginea generală a ţării. Avem nevoie de o campanie naţională pentru îmbunătăţirea imaginii. Ne lipseşte curajul de a ne promova propria ţară“, a declarat Dragoş Anastasiu. De asemenea, dezvoltarea pe mediul online rămâne o prioritate mai ales că, la nivel mondial, 25% din întreaga activitate de turism a celor peste 8 miliarde de turişti se desfăşoară online. Partea de vânzare a biletelor de avion este pe primul loc, cu 46% vânzare online.

„Round the world“

Un nou proiect a fost lansat pentru acest an. „Round the world“ este un proiect prin care o persoană călătoreşte timp de un an în jurul lumii, în destinaţii oferite de TUI. Practic, o membră a echipei de management va călători într-un tur al lumii, pentru a documenta scris, foto şi video experienţa sa prin 25 de ţări, adresată şi customizată pentru clienţii TUI TravelCenter. Proiectul a fost dezvoltat în 11 luni. Plecarea are loc la finalul lunii martie, cele 25 de ţări însemnând peste 200 de locuri.

Grupul Eurolines România anunţă încheierea anului 2013 cu o cifră de afaceri de 330 milioane de lei. Grupul, din care fac parte 20 de companii din România, Germania şi Republica Moldova, a înregistrat în 2013 o creştere de 30% faţă de anul 2012. Valoarea EBITDA la nivel de Grup pentru anul 2013 reprezintă 3% din cifra de afaceri, iar rezultatul operaţional ajustat este de 4.650.000 lei.

Dragoş Anastasiu, preşedinte al Grupului Eurolines România:

„Am atins aproape 100% obiectivele propuse pentru 2013, dar cel mai important este faptul că am înţeles că, fără oameni, nimic nu se poate. Avem o echipă de oameni care sunt, în primul rând, oneşti, o echipă pe care te poţi baza. De asemenea, am înţeles că este nevoie de o cultură a serviciilor, pentru ca toţi să tragem în aceeaşi direcţie. Cifrele reprezintă o consecinţă a feedback-ului pozitiv din partea clienţilor. Cultura serviciilor de excelenţă a reprezentat prioritatea anului 2013.“

Cristian Băciucu, director general Rombus Transport:

„Nu ne dorim creşterea flotei, ci ne concentrăm către o reînnoire continuă a acesteia. Noile autocare reprezintă o premieră pentru transportul de călători în România, introducând conceptul de clase.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.