UNTRR cere premierului să ia măsuri pentru a menţine deschisă circulaţia camioanelor, autobuzelor şi autocarelor pe timp de iarnă

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) îşi exprimă îngrijorarea faţă de măsurile anti-economice dispuse de prim-ministrul Victor Ponta, potrivit cărora şoselele ce pot deveni impracticabile din cauza zăpezii să fie închise înainte de a ninge, pentru a evita blocajele din anii trecuţi. „Astfel de măsuri nu numai că nu rezolvă situaţia, dar conduc la amplificarea gravităţii problemelor economice şi sociale determinate de condiţiile meteo specifice iernii şi, în consecinţă, la paralizarea întregii economii naţionale”, avertizează patronatele din transporturi, într-un comunicat remis redacţiei. Prin urmare, UNTRR cere premierului să ia toate măsurile de menţinere deschisă a circulaţiei camioanelor, autobuzelor şi autocarelor pe timp de iarnă, pentru a nu afecta funcţionarea economiei şi aprovizionarea populaţiei cu produse de bază.

Transporturile rutiere reprezintă sistemul circulator al economiei naţionale, interconectând toate întreprinderile şi toate modurile de transport de-a lungul lanţurilor de producţie, distribuţie şi mobilitate, argumentează patronatele din transporturi.

Astfel, UNTRR atenţionează Guvernul că închiderea drumurilor duce la pierderi ale economiei şi compromite atingerea indicatorilor macroeconomici ai României:

1. Duce la întreruperea aprovizionării cu alimente, apă şi produse de strictă necesitate a populaţiei;

2. Duce la întreruperea activităţii de producţie a unor firme mari – care nu mai pot stoca ceea ce produc, în situaţia în care au suficiente materii prime pentru producţie!

şi astfel

3. Se pune in pericol atingerea indicatorilor macroeconomici ai României!

„Facem apel la Primul Ministru al Românei şi la factorii de decizie din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii să ia din timp toate măsurile care se impun pentru a menţine deschisă circulaţia vehiculelor comerciale pe timp de iarnă, pe principalele drumuri naţionale şi europene din România, mai ales pe drumurile care fac parte din coridoarele europene!”, se mai arată în comunicat.

În primul rând trebuie asigurate nevoile de aprovizionare şi transport ale cetăţenilor

„Orice închidere a acestor segmente esenţiale de drum poate fi justificată numai în scopul deszăpezirii drumului, care să faciliteze şi nu să blocheze circulaţia vehiculelor comerciale. Închiderea drumurilor trebuie făcută pentru curăţarea acestora şi nu doar pentru a evita accidentele si incidentele. În alte ţări, în situaţii similare se întrerupe circulaţia autoturismelor şi se asigură traficul autocamioanelor şi autocarelor, autobuzelor, astfel asigurându-se nevoile cetăţenilor”, precizează reprezentanţii Uniunii Transportatorilor.

„Autobuzele şi autocarele sunt elementele principale ale lanţului mobilităţii durabile, iar pentru majoritatea românilor – mai ales pentru studenţi, muncitori, bătrâni, persoane cu dizabilităţi şi cei cu venituri mici, transportul cu autobuzul şi autocarul reprezintă singura lor punte către educaţie, lucru, îngrijire, petrecere a timpului liber şi turism”, se mai arată în comunicat.

„Camioanele sunt un instrument de producţie vital al economiei naţionale. Ele transportă medicamente pentru bătrâni, jucării pentru copii şi cadourile de Crăciun, fructele şi legumele de pe masa fiecărei familii, televizorul şi calculatorul, pasta de dinţi – de-a lungul întregului lanţ de producţie, de la magazin şi până la uşa dumneavoastră. Orice obiect de pe raftul unui magazin din România s-a aflat, la un moment dat, într-un camion. Orice penalizare aplicată transporturilor rutiere, precum interdicţia de circulaţie pe timp de iarnă, conduce la o penalizare şi mai mare a întregii economii, prin creşterea costurilor şi slăbirea competitivităţii României”, se precizează în documentul UNTRR.

UNTRR – Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 de membri – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane. (M.S.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.