ISCTR ȘI TRIBUNALUL GALAȚI AU DECIS: 3,5 tone = TAXI
Atenție la neatenție (regulă de bază, în rest, scapă cine poate)! Într-un articol, publicat în urmă cu mai mult de doi ani (iunie 2020),...
Până la 30 mil. euro nerambursabili, pentru panouri fotovoltaice
Companiile, atât IMM, mari, dar și nou înființate, pot accesa până la 30 de milioane de euro fonduri nerambursabile, prin PNRR, pentru investiții în...
Turcia – Uniune Vamală şi acorduri preferenţiale
Diferenţa între A.TR şi EUR.1
Schimburile comerciale dintre UE şi Turcia sunt acoperite de două tipuri diferite de prevederi şi două tipuri diferite de documente...
Putem ocoli „capcana“ drepturilor de autor?
Capcana drepturilor de autor a fost pe larg analizată în cadrul conferinţei organizate de revista Ziua Cargo la sfârşitul lunii mai. Câteva dintre firmele...
Tahograful inteligent, generația a II-a
Poate nu strică puțină istorie înainte sa intru „în pâine”, în ceea ce privește tahograful digital.
Mai exact, când a apărut și câteva generații de...
Revenim acasă, la 8 săptămâni
Din aprilie 2022, avem de-a face cu „Marea Reîntoarcere Acasă”. Pachetul Mobilitate 1, prin transpunerea în legislația națională, „roagă” toți transportatorii români să i...
FOCUS PE PLATA ȘOFERILOR ÎN INSPECȚIILE FISCALE. Reîncadrarea diurnelor
Practica recentă a inspecțiilor fiscale a readus în actualitate subiectul reîncadrării diurnelor acordate șoferilor ca venituri de natură salarială, având consecința taxării corespunzătoare salariilor.
Societățile...
A fi șofer pe TIR este mai mult decât o meserie,...
...în viziunea șoferilor și a managerilor. Șoferii de TIR sunt persoane care abia așteaptă să fie întrebate ceva despre meseria pe care o practică...
“Piraţii” TIR-urilor au trecut online, pe bursa de transport. MODUL DE...
La începutul lunii iunie, relatam într-o ştire cum poliţiştii români, în colaborare cu cei maghiari, au reuşit destructurarea unei grupări specializate în înşelăciuni pe...
Pregătirea managerului de transport şi distribuţie
Managerul de transport - meserie des întâlnită în aproape toate companiile ce produc sau distribuie mărfuri - din perspectiva instituţiilor statului a fost tratată...
Ce înseamnă o remunerație corectă…
...dar mai ales simplă și transparentă și de ce este necesară?
Din top 3 greșeli pe care companiile de transport le fac cu angajații lor,...
Amenzi de mii de euro pentru migranţi (I)
Pornim din acest număr al revistei Ziua Cargo o serie de articole care ar trebui să le ofere transportatorilor informaţii menite să reducă semnificativ...
Rolul dispecerilor este vital
Așteptările de la dispeceri, în ceea ce privește deciziile, sunt mari și, în fiecare zi, trebuie să demonstreze că sunt ca un „motor” al...
Calcularea răspunderii
Marfă avariată?! Cum se calculează repararea prejudiciului la care transportatorul este obligat?
Ca urmare a avalanșei de solicitări și dezbateri, atât din partea transportatorilor, cât...
Considerații critice asupra Sistemului RO e-Transport
Aurelia Ciobanu, managing associate, și Cătălin Vlad, partner, în cadrul firmei de avocatură JGV și Asociații, prezintă observații critice asupra sistemului RO-Transport, care, începând...
EVALUAREA ȘOFERILOR: De ce?
Un răspuns simplu ar fi că e important să facem evaluarea șoferilor, pentru a le măsura performanța. Dar de ce să măsurăm performanța? În...
Șoferul de cursă lungă
Nu sunt puţini şoferii care spun că dacă nu ai făcut şi curse lungi, atunci nu ştii cu adevărat ce înseamnă viaţa de şofer....
VIAȚA VĂZUTĂ PRIN PARBRIZ. Relația șofer-dispecer
„Nu lăsă pe nimeni să fie prioritatea ta, în timp ce tu devii opțiunea lor” - Albert Camus.
În transporturile rutiere, relația dintre dispeceri și...